در سخت‌ترین شرایط اقتصادی هم، باید زیرساخت‌های فرهنگی بوکان تقویت شود

شهردار بوکان گفت: در سخت‌ترین شرایط اقتصادی هم، باید زیرساخت‌های فرهنگی این شهر تقویت شود.

بابک رستم پور شهردار بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،با بیان اینکه شهرستان بوکان دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی است و جای تاسف است که آثار هنرمندان و مفاخر این شهرستان، در شهر‌های دیگر به نمایش گذاشته شود، اظهار داشت: باید در سخت‌ترین شرایط اقتصادی هم، زیر ساخت‌های فرهنگی این شهر تقویت شود و مکان و موزه‌ای اختصاص دهیم تا این پیشینه تاریخی و فرهنگی در آن تجلی گردد.

احداث موزه مفاخر بوکان

رستم پور افزود: در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، پروژه ساخت موزه مفاخز را در منزل تاریخی استاد عباس حقیقی آغاز کرده ایم و هم اکنون در مرحله مقاوم سازی بنا قرار دارد.

خالد یوسفی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوکان نیز در این مورد به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: هدف از احداث موزه مفاخر بوکان پاسداشت مفاخر و جذب گردشگر می‌باشد که در آن سردیس، آثار و وسایل شخصی مفاخر بوکانی، نگه داری می‌شود.

وی یادآور شد: منزل تاریخی استاد عباس حقیقی دارای ۱۹۶ متر مربع مساحت و ٨۵ مترمربع زیربنا می‌باشد.

کلنگ زنی پروژه موزه بوکان در دهه فجر امسال

شهردار بوکان تصریح کرد: پروژه احداث موزه هم با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بلوار ساحلی آغاز می‌شود که زمین آن را شهرداری تامین و عملیات ساخت آن هم توسط سازمان میراث فرهنگی انجام می‌گیرد.

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در گفتگو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با بیان اینکه ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای احداث موزه شهرستان بوکان مصوب شده است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود عملیات احداث موزه بوکان پس از تغییر کاربری زمینی که از سوی شهرستان برای احداث آن تامین شده است، در دهه فجر امسال کلنگ زنی شود.

بازسازی سینما بوکان

شهردار بوکان با بیان اینکه بازسازی سینما بوکان با موانعی همچون بحث ترافیکی مواجه است و وزارت ارشاد تمایلی به سرمایه گذاری و بازسازی سینما در جایگاه کنونی ندارد، اذعان کرد: سالن سینما بوکان باید به صورت پردیس بازسازی شود و به چند سالن مجزا تفکیک گردد، که در این حالت باید ساختمان کنونی تخریب شود و این مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است که در این مورد با شورای شهر در حال رایزنی هستیم تا در سال آتی برنامه جامعی برای بازسازی سینما تدوین کنیم.

وی یادآور شد: بازسازی سالن سینما توسط شهرداری بوکان و تجهیز و راه اندازی آن توسط موسسه سینما شهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌گیرد.

سینما بوکان دارای ۱ هزار و ۶٨ مترمربع زیربنا و ۶٨۰ صندلی می‌باشد و بیش از ۱۶ سال است که تعطیل شده است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.