امام جمعه قزوین:

اسباب کشی آمریکا از کشور‌های منطقه بیانگر شکست استکبار است

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: اسباب کشی آمریکا از عراق، سوریه، افغانستان و یمن بیانگر شکست مفتضحانه استکبار در برابر مقاومت اسلامی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی گفت: آخرت در گرو اعمال دنیایی انسانهاست و افرادی که فساد نمی‌کنند، فخر فروشی ندارند، مردم را تحقیر نمی‌کنند و مرتکب فساد نمی‌شوند از لطف و رحمت خدا برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در امور معنوی به انسان‌های متقی و بالاتر از خود و در امور مادی به افراد ضعیف‌تر از خود نگاه کنید تا شیفته دنیا نشوید.

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: هر کس آنچه برای خود می‌خواهد برای دیگران هم بخواهد منصف می‌شود و رسول گرامی اسلامی (ص) فرمودندهر کس آنچه برای خود نمی‌پسندد برای دیگران هم نپسندد انسان عادلی است.

پیاده شدن عدالت درجامعه اسلامی ضروری است

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهید با برکت زندگی کنید دنبال عدالت باشید، ظلم و آلودگی جامعه را از عدالت دور می‌کند و آن‌ها که خود را به عدالت آراسته نکرده اند از محبت و برکت الهی دور می‌شوند و اگر برکات قران کریم ودین از جامعه رخت بربندد آن جامعه از لطف و رحمت خدا دور می‌شود.

خطیب جمعه قزوین اظهارداشت: مبادا با ترازوی عدالت الهی مخالفت کنید، خلاصه دین حق گویی است و باید مراقثب باشیم راجع به دیگران بدگویی نکنیم و حق را در گفتارمان ملاک قرار دهیم و اگر خواستید حکمی صادر کنید بر اساس عدالت باشد نه منافع شخصی و رفاقت بازی و در کنار آن به عهد و پیمان خود راسخ و وفادار باشید. اگر مسئول شدید امانتدار باشید

آیت الله عابدینی در ادامه خطبه‌های نماز با انتقاد از سوء مدیریت برخی مسئولان گفت: مراقب باشید و اگر رئیس جمهور، وزیر، نماینده مجلس، استاندار، عضو شورا یا مدیر شدید باید به امانت و تعهد خود عمل کنید و بر اساس دین، به عهد و پیمان خود با مردم وفادار باشید.

وی افزود: نسبت به والدین هم باید به عهد خود عمل کنیم و به آنچه پیمان بسته ایم وفادار باشیم.

خطیب جمعه قزوین افزود: شش چیز باعث گناه و معصیت می‌شود که شامل دنیاپرستی، ریاست طلبی و علاقمندی به مقام، شکم پرستی، شهوت رانی، تنبلی و خواب زیاد و رفاه طلبی است که با دوری از این دام‌ها باید در مسیر ایمان و تقوی گام برداریم.

مرحوم شاهرودی حلقه اتصال حوزه علمیه قم و عراق بود

عابدینی در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت‌های هفته با تسلیت درگذشت آیت الله شاهرودی اظهار داشت: ایشان خدمات زیادی انجام داد و در حالی که رژیم عراق سه برادر ایشان را به شهادت رساند، اما همچنان مقاومت کرد و پایه گذار مقاومت در عراق شد.

وی اضافه کرد: آیت الله شاهرودی حلقه اتصال بین حوزه علمیه قم و نجف و همه گروه‌های مبارز عراق و حلقه اتصال ایران و عراق و مقاومت اسلامی در منطقه بود.

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: مرحوم شاهرودی یار امام راحل و همراه رهبر فرزانه بود و خدماتش در انقلاب ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه از سالروز هفتم دی به عنوان حماسه قیام مردم قزوین در اوج حکومت نظامی علیه رژیم ستم شاهی یاد کرد و گفت: مردم شجاع قزوین به دلیل این مقاومت مورد تجلیل رهبری قرار گرفتند و توانستند روزی تاریخی را ثبت و ضبط کنند.

فریاد مردم بر سر مدیران نالایق باشد

آیت الله عابدینی افزود: روز ۹ دی ماه هم حماسه دیگری در برابر فتنه گران شکل گرفت و مردم بصیر ما در مقابل کسانی که می‌خواستند کودتای نرم کنند و با هماهنگی استکبار به انقلاب آسیب برسانند ایستادند و شاهد بودیم علیرغم اینکه مردم به دولت انتقاد بحق داشتند، اما اجازه ندادند عده‌ای بهانه کرده و مقابل نظام بایستند.

وی بیان کرد: سوء مدیریت‌ها که با نظام نیست و کسانی که به تعهد خود پایبند نیستند و کوتاهی می‌کنند که نظام مقصر نیست و باید فریادمان را بر سر افراد نالایق بکشیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این رفتار مردم بصیر ما بوده که بعد از آشوبگری فتنه گران تجلی یافت و دنیا را شگفت زده کرد و مردم مانند ۲۲ بهمن به میدان آمدند و نشان دادند همچنان پایبند انقلاب هستند.

وی اضافه کرد: البته مردم انتظار دارند مسئولان شرایط زندگی آن‌ها را درک کنند و پاسخگو باشند کسی که بیکار است و درآمدی ندارد چگونه با این گرانی زندگی کند.

آیت الله عابدینی گفت: مردم تعهدشان را به انقلاب ادا می‌کنند، اما مسئولان هم باید وظایفشان را عمل کرده و به فکر حل مشکلات مردم باشند.

وی با اشاره به سالروز ابلاع پیام تاریخی امام به گورباچف اظهارداشت: امام فرمود: دوران کمونیسم پایان یافته و شاید دوستان امام هم باور نمی‌کردند بساط کمونیسم برچیده شود، ولی گورباچف بعد‌ها گفت: این پیام از کسی صادر شد که نشان داد نگران جهان و به فکر مردم دنیاست و اگر پیش بینی امام را جدی می‌گرفتند وضعیتشان بهتر بود و فریب آمریکا را نمی‌خوردند.

آمریکا در منطقه شکست خورده است، اسباب کشی رذیلانه

امام جمعه قزوین اضافه کرد: ورود مخفیانه ترامپ به عراق از دیگر حوادث هفته است و امریکا که با همه قدرت وارد شده بود باید پرسید چه غلطی کردید که امروز مخفیانه وارد این کشور می‌شوید و بسرعت فرار می‌کنید.

وی گفت: این سفر مخفیانه بیانگر شکست ترامپ در منطقه و سوریه، یمن، افغانستان و عراق است و در حالی که آمده بودند تا در این کشور‌ها بمانند، ولی مجبور به عقب نشینی از افغانستان و سوریه شدند و شکست خوردند.

عابدینی خطاب به ترامپ اظهارداشت: فرار شما از یمن و سوریه و عراق ناشی از قدرت نیست بلکه مانند فرار شاه از ایران ناشی از شکست و ترس و حقارت است.

وی بیان کرد: اسباب کشی مکرر ترامپ از کشور‌ها بیانگر شکست استکبار در منطقه به دلیل اوج گرفتن مقاومت اسلامی است و باید از مسئولان عراقی که به رئیس جمهور آمریکا گفتند باید از این کشور خارج شوند تشکر و ضمن خدا قوت به آن‌ها از این حرکت حمایت کرد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر وحدت اسلامی نبود و مدافعان حرم شجاعت نداشتند و بسیج مردمی در عراق و سوریه شکل نمی‌گرفت استکبار به اهدافش می‌رسید و شاهد اینهمه پیروزی نبودیم.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار