راهنمای سفر به آمستردام هلند +معرفی اماکن گردشگری

هستهٔ اصلی آمستردام در قرون وسطا بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت و تبدیل به مهم‌ترین بندر تجاری اروپا شد.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سفر به نقاط جذاب دنیا بخصوص اگر تعریف هایی هم از آن شنیده باشید همیشه جزء یکی از آرزوهای افراد محسوب می شود و حتی مطالعه دانستنی هایی پیرامون آن محل نیز می تواند هیجان انگیز باشد. یکی از این شهرهای زیبا و خوش نقش و نگار شهر آمستردام هلند است که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به معرفی آن بپردازد. پس با ما همراه باشید.

 

ویژگی های شهر آمستردام هلند

آمستردام نسبت به دیگر شهر‌های اروپایی مقرون به صرفه‌تر است، اما قیمت نسبتا بالای هتل و هاستل، مانع از این می‌شود که آن را ارزان به شمار آوریم.


ببینید: از جاذبه های گردشگری ناشناخته در بوشهر تا طبیعت دیدنی کردستان


منطقه‌ی توریستی در مرکز شهر، تقریبا هر آنچیزی را که دوست دارید ببینید در خود دارد.

همچنین کوچکی این منطقه باعث می‌شود که بتوانید با پیاده روی در حدود ۴۰ دقیقه، بیشتر نقاط آن را بازدید کنید و حتی ممکن است به استفاده از وسیله‌ی نقلیه هم مجبور نباشید.‌

راهنمای سفر به آمستردام هلند

آب و هوا در آمستردام

می‌توان آب و هوا در آمستردام را نسبتا معتدل توصیف کرد. همانطور که برف در آن کمیاب است، گرمای هوا هم آزار دهنده نخواهد بود.

با این وجود، این امکان وجود دارد که در بیشتر طول سال با آسمانی خاکستری به همراه نم نم باران روبرو شویم. همچنین وزش باد ممکن است سرمای هوای زمستان را از آنچه که واقعا هست سردتر کند.


این مطلب را از دست ندهید: روزگاری زندگی اینجا جاری بود +تصاویر


علاوه بر آن، باراش شدید باران رایج نیست و احتمالا به داشتن چتر نیاز پیدا نخواهید کرد. تابستان‌ها با آب و هوایی بسیار خوب در آمستردام روبرو هستیم به همین دلیل با جمعیت زیادی روبرو خواهیم شد؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید احساس اینکه در یک پارک تفریحی هستید به شما دست بدهد، فصل‌های بهار و پاییز، بهترین انتخاب ممکن برای سفر به این شهر خواهند بود.

راهنمای سفر به آمستردام هلند

آمستردام به عنوان یک مقصد غذایی شناخته شده نیست، با این حال، محدوده‌ی انتخاب رستوران‌ها و آشپزهایش شگفت‌انگیز است. می‌شود به راحتی غذا‌های خوب و مقرون به صرفه در آن پیدا کرد. به علاوه اینکه برای خبره‌های غذایی انتخاب‌های خوشمزه و گران هم به راحتی پیدا می‌شوند.

این شهر نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و نیمی از این تعداد را مهاجران خارجی یا خارجی تبار‌ها تشکیل می‌دهند که تنوع آن‌ها به بیش از صد و پنجاه ملیت می‌رسد، و جمعیت فارسی زبانان نیز در آن کم نیست.

طبق آمار سال ۲۰۱۶ میلادی مردم این شهر را خود هلندی‌ها و بعد مهاجرین مراکشی، سورینامی و سپس ترک‌ها تشکیل می‌دهند.


این مطلب را از دست ندهید: خانه پدری امام خمینی (ره) در خمین + تصاویر


هستهٔ اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطا بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت و تبدیل به مهم‌ترین بندر تجاری اروپا شد.

در قرون هفدهم و هجدهم که دوران شکوفایی اقتصاد استعماری هلند بود، خانه‌های اعیان نشین بسیاری در حاشیهٔ کانال‌های بیرونی ساخته شدند که بسیاری از آن‌ها هنوز هم پابرجا هستند.

جالب است بدانید؛ آمستردام پایتخت هلند، به خاطر کافی‌شاپ‌ها و کانال‌های آبی‌اش مشهور است.

ظاهرا این شهر در سال ۱۲۷۵ میلادی توسط دو ماهیگیر تاسیس، و در طول قرن‌ها از نظر اهمیت و ثروت رشد، و به عنوان مستعمرات هلند در اطراف دنیا مستقر شد.

مناطق دیدنی در آمستردام

راهنمای سفر به آمستردام هلند

کانال پرنسس (Prinsengracht)

پرنسس سومین و بیرونی‌ترین کانل آبی آمستردام به شمار می‌رود. این سه کانال یک پروژه‌ی گسترده با حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری بودند که در سال ۱۶۱۲ ساخت آن‌ها شروع و ۵۰ سال بعد به اتمام رسید. وقتی که این پروژه پایان یافت، آمستردام ۴ برابر اندازه‌ی اصلی اش رشد کرد.


این مطلب را از دست ندهید: غاری که زنده است!


کانال پرنسس در سال ۲۰۰۹ به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید. کانالی بسیار زیبا و ناحیه‌ای ساکت که برای قدم زدن فوق العاده به شمار می‌رود.

همچنین اگر مایل باشید می‌توانید با پرداخت مبلغی سوار یکی از کشتی‌های کروز شوید و در طول این کانال همزمان با میل کردن یک وعده ناهار دلچسب، به تماشای شهر بپردزاید.


میدان Leiden

میدان پر جنب و جوش Leiden واقع در مرکز شهر گستره‌ی وسیع و مختلفی از رستوران و کافه از مکان‌های لوکس گرفته تا مقرون به صرفه را در خود جای داده است.

در طول روز، یکی از بهترین کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید، نشستن در یکی از تراس‌های این میدان و نگاه کردن به اجرای هنرمندان خیابانی در حالی که نوشیدنی خوشمزه‌ای میل می‌کنید خواهد بود. پس از آن و در طول شب، این میدان پر از مردمی می‌شود که در تلاش برای تفریح کردن هستند. بازدید از میدان Leiden را به هیچ وجه از دست ندهید.

راهنمای سفر به آمستردام هلند

موزه‌ی Woonboot (خانه‌ی قایقی)

شاید چندان شبیه موزه‌های دیگر نباشد، اما به شما تصویری اجمالی از سبک زندگی درون کانال‌های آمستردام را خواهد داد. هنگامی که در امتداد کانال قدم می‌زنید فرصت دیدار از این موزه را از دست ندهید.

واندل پارک (Vondelpark)

واحه‌ای آرام در دل آمستردام که مکانی عالی برای استراحت به شمار می‌رود. با وجود اینکه واندل پارک توریستی‌ترین پارک آمستردام محسوب می‌شود، نزدیکی‌اش به کوی موزه از آرامش و اتمسفر زیبای آن کم نمی‌کند.


این مطلب را از دست ندهید: نیم قرن تاریخ را از بلندای آزادی تماشا کنید


به این پارک بروید، هوای تازه را با تمام انرژی تنفس کنید، به تماشای مجسمه‌ی زیبای پیکاسو بپردازید، و حتی به دیدن اجرای تئاتر روباز که در طول تابستان برنامه اجرا می‌کنند مشغول شوید. بسیاری از گردشگران و مردم بومی آمستردام اوقات خودشان را در این پارک سپری می‌کنند. بازدید از آن را از دست ندهید.

راهنمای سفر به آمستردام هلند

خیابان P.C. Hoofstraat

یک نکته برای طرفداران خرید‌های لوکس اینکه به احتمال زیاد P.C. Hoofstraat بهترین خیابان برای خرید در سراسر هلند به شمار می‌رود.

در این خیابان می‌توانید همه‌ی نام‌های بزرگ را در ردیف‌های کنار هم پیدا کنید. اگر پول کافی دارید در اینجا می‌توانید هر آنچه را که دوست دارید خرید کنید و حتی اگر توان خرید زیادی هم نداشته باشید، ارزش بازدید ۱ تا ۲ ساعته را دارد.


بازار گل (flower market)

اگر دنبال مکانی هستید که هدیه و سوغاتی تهیه کنید، به احتمال فراوان این بازار مناسب شما خواهد بود. تنها بازار گل شناور جهان که گستره‌ی وسیعی از گل‌های خیره کننده در آن به فروش می‌رسد. به علاوه می‌توانید انواع و اقسام بذر و پیاز گل را تهیه و برای کشت به کشور خودتان ببرید. با وجود اینکه بازار گل همیشه لذتی سرشار از احساس را به همراه دارد، اما مشخصا بهترین زمان برای بازدید از آن فصل‌های بهار و تابستان است.

راهنمای سفر به آمستردام هلند


موزه‌ی فضای باز Zaanse Schans

غرق شدن در نقاشی‌های زیبای هلندی بلژیکی موردی است که در موزه‌ی فضای باز مربوط به فرهنگ هلندی Zaanse Schans آن را تجربه خواهید کرد.

آسیاب‌های بادی، معماری مسکونی عصر طلایی هلند، کارگاه‌های آموزشی و آتلیه‌ها همه و همه از مواردی هستند که در اینجا می‌توانید پیدا کنید. علاوه بر این‌ها می‌توانید درباره‌ی پنیرسازی معروف هلند و صنایع دستی این کشور اطلاعات زیادی را یاد بگیرید. همه‌ی این‌ها در یک چشم انداز بسیار زیبای روستایی و نه چندان دور از شهر برای شما فراهم است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار