چین یک تبعه کانادایی را آزاد کرد

سخنگوی دولت کانادا از آزاد شدن یکی از اتباع این کشور که بوسیله دولت چین بازداشت شده بود، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی دولت کانادا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد یکی از اتباع کانادایی که در ماه جاری میلادی در چین بازداشت شده بود، از سوی پکن آزاد و به دولت اتاوا تحویل داده شد.

این سخنگو هیچ جزئیاتی درباره اینکه این تبعه کانادایی دقیقا چه زمانی آزاد شده و به کانادا بازگشته است، ارائه نکرد. پیش از این شبکه خبری سی بی اس اعلام کرد که این شخص «سارا مک لور»، یک معلم اهل کاناداست.

وزارت امور خارجه چین در ماه جاری میلادی اعلام کرد که خانم مک لور به دلیل کار کردن غیرقانونی، دوره مجازات خود را می گذراند. وی سومین تبعه کانادایی بود که از تاریخ اول دسامبر سال جاری میلادی به دنبال بازداشت «منگ وانگ ژو»، مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی، بوسیله دولت چین بازداشت شد. این در حالی است که یک مقام دولت کانادا پیشتر اعلام کرده بود که بازداشت این معلم کانادایی هیچ ارتباطی به بازداشت های قبلی ندارد.

از زمان بازداشت مدیر مالی ارشد شرکت چینی هوآوی در کانادا به دستور آمریکا، سه تبعه کانادایی در چین بازداشت شدند. منگ وانگ ژو اول دسامبر سال جاری میلادی به درخواست مقامات آمریکا و به اتهام نقض تحریم های این کشور در فروش محصولات شرکت هوآوی به ایران بازداشت شد. وی حدود دو هفته پیش طی حکمی با اعلام قرار وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک، آزاد شد.

به دنبال بازداشت این مقام شرکت هوآوی، پکن «مایکل کاوریگ»، یک دیپلمات پیشین کانادا را که در چین فعالیت می کرد، بازداشت کرد. چند روز بعد هم رسانه های چینی تأیید کردند که «مایکل اسپاور»، یک تاجر و کارآفرین کانادایی به اتهام انجام فعالیت هایی که امنیت چین را به خطر می اندازد، بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفته است. سومین تبعه کانادایی بازداشت شده هم که «سارا مک لور» نام داشت، اکنون آزاد شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار