سردار سلامی در جمع خبرنگاران:

عقل استراتژیک آمریکا رو به حال پایان است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: استراتژی‌های منطقه ای ایالات متحده در حال دفن شدن است.

سلامیبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز در نشست شنبه‌های انقلاب که با عنوان «چهل سال توطئه چهل سال مقاومت» برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: هر چه حجم توطئه‌ها علیه ملت ایران بیشتر می‌شود اثرات آن هم کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: نمونه بارز این مسئله را در عرصه تحریم‌های اقتصادی مشاهده می‌کنید که هرچه قدر دشمنان بر نقاط تمرکز قطعی خود بر اقتصاد ما می‌رسند، آرامش بیشتری در جامعه شکل می‌گیرد.

سردار سلامی افزود: نمونه این مطلب روز ١٣ آبان ماه است که روز اعلام رسمی آغاز مجدد تحریم‌ها علیه ملت ایران بود و تصورات به این شکل بود که بعد از این روز آشوب بزرگی در اقتصاد ایران ایجاد می‌شود و همانگونه که مشاهده کردید پس از این روز ما به ثبات و آرامش بیشتری در اقتصاد خود رسیدیم.

وی گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی زیادی در ملت ایران وجود دارد و شاید مهمترین سرمایه ملت ایران در برابر این فشار‌های سیاسی، اقتصادی و روانی و ارعاب، قوت ایمان و آگاهی ملت ایران است و به این بدان معناست که مردم ایران به این درک و فهم رسیدند که برای سعادتمند شدن در این دنیا هم باید قدرتمند باشند و هم ایستادگی کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: این ایستادگی از نظر سطح قدرتی که ملت ایران به صحنه می‌آورند، بی انتهاست و هیچ گاه ملت ایران دچار شکست نمی‌شود.

سردار سلامی ادامه داد: دشمنان با نوعی عقب‌نشینی جدید روبرو هستند. امروز شما عقب نشینی آمریکا از سوریه را می‌بینید و این شکست استراتژی‌های آمریکاست که در منطقه در حال دفن شدن است. به همین دلیل آمریکایی‌ها می‌گویند ما ۷ تریلیون دلار در سوریه هزینه کردیم و امروز بدون هیچ دستاوردی در حال ترک سوریه هستند که این مطلب نشان دهنده پایان یافتن عقل استراتژیک آنهاست.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها این همه حذف می‌کنند و پس از آن با سختی از سوریه خارج می‌شوند. عهدنامه برجام را خود امضا می‌کنند و سپس از آن خارج می‌شوند و با قدرت‌هایی که تعاملات اقتصادی وسیع دارند جنگ اقتصادی را آغاز می‌کنند و این نشان دهنده عدم موفقیت راهبرد‌های آنان است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: ملت ایران هم در چنین فضایی، راهبرد‌های خود را پیدا می کند. ملت ما می‌داند که قدرت‌های بزرگ توان تاثیر محدود دارند و اگر ایستادگی کنند مجبور می‌شوند تا به راهبرد‌های آنان تن دهند.

سردار سلامی درباره برنامه شنبه‌های انقلاب گفت: شنبه‌های انقلاب فرصت خوبی برای این است که با توطئه‌ها و عملیات روانی بسیاری که بر علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران شکل گرفته مقابله شده و هدف این قبیل کار‌ها پشیمان کردن ملت ایران از انقلاب خود و ایجاد تردید در دل‌های آنان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سردار ، سلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار