صادرات ۱۸۴ هزار تن محصول کشاورزی از همدان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از صادرات ۱۸۴ هزار تنی محصولات کشاورزی  همدان خبر داد.

صادرات ۱۸۴ هزار تن محصول کشاورزی از همدانصادرات ۱۸۴ هزار تن محصول کشاورزی از همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: برای بهبود تولید و افزایش ارزش افزوده در تولید محصولات، زراعی و باغی و دامی استان همدان برنامه ریزی کردیم.

وی  اظهار کرد: امسال در مدت ۸ماه ۱۸۴هزار تن محصول کشاورزی از استان صادر شده است؛ هر چند که سال گذشته در بخش کشاورزی ۳۰۰میلیون دلار صادرات داشتیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت:برای بهبود تولید و افزایش ارزش افزوده در تولید محصولات، زراعی و باغی و دامی استان همدان برنامه ریزی کردیم؛   ۴.۵درصداز محصولات کشاورزی کشور در همدان تولید می شود و ارزش صادرات امسال استان همدان هم ۱۶۰میلیارد دلار بوده است که ۳.۵درصد از ارزش کل صادرات محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی  کرد: اکنون ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات به صورت گلوبال برای صادرکنندگان بخش کشاورزی اختصاص دادیم و استان همدان در محصولاتی مانند  گردو، انگور و سیب زمینی، رتبه اول کشور را دارد.

رضوانی جلال یکی از ضعف‌های موجود در تولید محصولات کشاورزی و دامی استان را نبود چرخه تولید، فرآوری و صادرات نام برد و گفت: برای کاهش این مشکل در استان همدان، برای تولید و صادرات گوشت سفید(مرغ) سیاست‌گذاری و برنامه آن اجرایی شده است.

 انتهای پیام/

صادرات محصولات کشاورزی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.