نظرپور: کنارگذاشتن ناگهانی شیرجه روهای قدیمی درست نیست

ملی پوش شیرجه گفت: سیاست فدراسیون بر جوان گرایی در شیرجه است، اما کنار گذاشتن یک باره بزرگ تر‌ها درست نیست.

شهنام نظرپور ملی پوش شیرجه در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری کمیته فنی شیرجه با حضور محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: قبل از بازی های آسیایی جاکارتا انتظارات از شیرجه بدون دلیل بالا رفته بود و با توجه به نتایجی که در جاکارتا گرفتیم فدراسیون نسبت به این رشته کمی دلسرد شده بود. اما در جلسه کمیته فنی به همراه قائم میرابیان سرمربی تیم ملی توضیحاتی ارائه کردیم تا ابهامات به وجود آمده از بین برود.

شرایط  درجاکارتا برای کسب مدال فراهم نبود

او ادامه داد: ما نتایج بدی در جاکارتا نگرفتیم. رکورد‌های به دست آمده همانند مسابقات دیگر بود، اما موضوع این است که دیگر شیرجه رو‌ها هر سال کار می‌کنند و پیشرفت دارند. همان شیرجه رو‌هایی که ما در بازی‌های آسیایی ژاپن ۲۰۱۶ و بازی‌های کشور‌های اسلامی با ۵۰ امتیاز اختلاف گرفتیم، امسال با حضور مربیان چینی و برگزاری اردو‌های برون مرزی در چین و انگلیس توانستند از ما عبور کنند. برای مثال سنگاپوری‌ها بسیار در شیرجه پیشرفت کرده اند. سال ۲۰۱۰ در کشور‌های اسلامی ما از سد سنگاپوری‌ها گذشتیم ها، اما در سال ۲۰۱۸ آن‌ها از ما پیش افتادند.

نظرپور افزود: اگر در جاکارتا شرایط فراهم بود، مربی خارجی و مربی بدنسازی داشتیم به شما قول می‌دهم، جایگاه چهارمی برای ایران بود.

عضو تیم ملی شیرجه اضافه کرد: خوشبختانه سیاست فدراسیون بر روی موضوع جوان گرایی است. در همین راستا سه استخر در تهران، استخر نه دی، آزادی و شریف مراکز آموزش شیرجه هستند. من در حال حاضر در استخر شریف مشغول آموزش دادن هستم. این استخر تنها استخری است که در بخش آموزش رده سنی بزرگسالان نیز فعالیت دارد.

شیرجه روهای قدیمی نباید یک باره کنار گذاشته شوند

او درباره این که آیا قرار است به عنوان شیرجه رو و یا مربی به کار خود ادامه دهد تصریح کرد: درباره این موضوع در کمیته شیرجه صحبت شد و به این نتیجه رسیدیم که اگر بزرگسالان به طور کلی کنار گذاشته شوند ممکن است شیرجه رو‌های جوان‌تر با دیدن این روند برای ادامه تمرینات دلسرد شوند، بنابراین بر اساس تصمیم جمعی قرار بر این شد بزرگسالان نیز در رکورد گیری‌ها شرکت کنند و در صورتی که به حدنصاب دست پیدا کنند در تیم ملی حضور داشته باشند. با توجه به این که در شیرجه سرمایه، امکانات، مربی خارجی و حتی اردو‌های برون مرزی نداریم بهتر است از پتانسیل‌های شیرجه رو‌های قدیمی استفاده شود. بخش بزرگی از آموزش شیرجه به مشاهده بر می‌گردد. تازه وارد‌ها می‌توانند تمرینات بزرگ تر‌ها را ببیند و بیاموزند.

منتظرمربی خارجی هستیم

نظرپور درباره حضور مربی خارجی در شیرجه بیان کرد: فدراسیون به فدراسیون کره شمالی برای حضور مربی خارجی نامه زده است و منتظر جواب است. ما اشتیاق زیادی برای حضور مربی خارجی داریم تا شیرجه کمی سر و سامان بگیرد. من از کسانی هستم که علاقه زیادی به یادگیری دارم و در صورت حضور مربی خارجی در کنارش قرار خواهم گرفت و یاد می گیرم. چون مربیگری یک علم است و باید آن را آموخت. اگر بتوانیم بیشتر یاد بگیریم با مشکلات احتمالی در عرصه مربیگری مواجه نخواهیم شد.

انتهای پیام/

اظهارات نظرپور درباره وضعیت شیرجه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار