بارش برف زمستانی در بیشتر مناطق کوهستانی گیلان

بارش برف که در بیشتر مناطق کوهستانی گیلان از ظهر دیروز آغاز شد در برخی از مناطق همچنان ادامه دارد.

بارش برف زمستانی در بیشتر مناطق کوهستانی گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،شریفی بخشدار رحیم آباد رودسر گفت: ارتفاع برف در ۱۲۰ روستای کوهستانی اشکورات به ۵۰ سانتی متر رسید.

وی  با بیان اینکه، بارش برف در این مناطق دیشب به پایان رسید، افزود: همه راه‌های روستایی باز و تردد امکان پذیر است.

همچنین فاطمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ماسال با بیان اینکه، ارتفاع برف در مناطق کوهستانی ماسال هم به ۵۰ سانتی متر رسیده است، افزود: بارش برف در مناطق نظیر رامینه، اولسبلنگاه، سوئه چاله، خریدول و شنبه راه از ساعت ۱۶ دیروز آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه، تردد در جاده‌های کوهستانی فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است، گفت: بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو در این مناطق در جاده‌های کوهستانی گرفتار برف و سرما شد که با همکاری جمعیت هلال احمر، بخشداری، شهرداری، آتش نشانی و اورژانس به شهر منتقل شدند.

حمودی فرماندار املش با بیان اینکه، در مناطق کوهستانی املش ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر برف باریده است، افزود: بارش برف که از ساعت ۱۷ دیروز آغاز شد ساعت ۸ صبح امروز به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه، ۲ اکیپ از ماموران راهداری مستقر در راهدارخانه‌های ملکوت و خصیل دشت در ییلاقات کار برف روبی و بازگشایی را آغاز کرده اند، گفت: هم اکنون راه ارتباطی ملکوت به مرکز شهر از مسیر گرمابدشت به کندی جریان دارد، اما راه پلوردکان به خصیل دشت تا غروب امروز بازگشایی می‌شود.

باستانی بخشدار مرکزی آستارا با بیان اینکه، برف در حیران آستارا هم ۲۰ سانتی متر باریده است، افزود: بارش برف که از ظهر دیروز آغاز شده بود همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: گردنه حیران هم اکنون برفی و لغزنده است و تردد با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

همچنین بخت شاهی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش افزود: در تالش هم بارش برف در کوهستان‌های این شهرستان که از ساعت ۱۲ ظهر دیروز آغاز شده بود همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه، بارش برف در این مناطق ۴۵ سانتی متر رسیده است، گفت: عبور و مرور در محور اسالم – خلخال فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

روحانی بخشدار پره سر رضوانشهر با بیان اینکه، برف در ۴ روستای ارده، روشنده، زندانه و رینه به ۲۰ سانتی متر رسیده است، افزود: بارش برف در این مناطق که از ۲۲ دیشب آغاز شده بودهمچنان ادامه دارد.

صوفی فرماندار سیاهکل با بیان اینکه، بارش برف از بعد ظهر دیروز در این مناطق آغاز شده بود ۲ بامداد امروز به پایان رسید، اظهار داشت: جاده‌های لاری خوانی، دیلمان و اسپیلی باز است و تردد با زنجیرچرخ مجاز است.

وی با اشاره به اینکه، در سیاهکل نیز ۳۰ سانتی متر برف باریده است، گفت: براثر بارش برف در این مناطق حدود ۹۰ خودرو گرفتار برف در جاده دیلمان که زنجیر چرخ نداشتند با همکاری عوامل راهداری، انتظامی وامدادی نجات یافتند.

احدی رئیس جمعیت هلال احمر رودبار بابیان اینکه، بارش برف موجب تعطیلی مدارس بخش عمارلو شده است، اظهار داشت: بارش برف در بخش خورگام به ۲۵ سانتی متر، کلیشوم به ۲۰ سانتی متر و در داماش به ۳۰ سانتی متر رسید.

وی به ناپدید شدن دو موتورسوار اشاره کرد و افزود: دو موتور سوار که دیروز به ییلاقات جیرنده رفته بودند ،ناپدید شدند و تلاش‌ها برای پیداکردن آن‌ها همچنان  ادامه دارد.

مقیمی بخشدار احمد سرگوراب شفت با اشاره به اینکه، در شفت هم بارش برف در مناطق کوهستانی این شهرستان به پایان رسید، گفت: در امامزاده اسحاق ۱۵ سانتی متر، در امامزاده ابراهیم و خرم کش ۵ سانتی متر بارید.

آقاجانی شهر دار ماسوله با بیان اینکه، میزان بارش برف هم اکنون کاهش یافته و راه‌های ارتباطی باز است، افزود:بارش برف از عصر روز گذشته در این شهر تاریخی آغاز شد و ارتفاع آن در شهر ماسوله به بیش از ۱۰ سانتیمتر و در ارتفاعات شاه معلم، خلیل دشت، دولی چال و کهنه ماسوله بیش از ۳۰ سانتی متر رسیده است.

روشن بخشدار اطاقور با اشاره به  سفیدپوش شدن  روستا‌های کوهستانی بخش اطاقور شهرستان لنگرود ، اظهار داشت: بارش برف از ساعت ۲۱ تا ۲۴ دیشب باعث سفیدپوش شدن روستا‌های کوهستانی هلودشت، فی آب، چنگول، کاس خورته، لیشاکوه، پشته سرا و پنو این بخش شد و ۵ تا ۱۰ سانتیمتر برف بر زمین نشسته است.

وی درادامه تصریح کرد: همه جاده‌های کوهستانی بخش اطاقور باز است.

انتهای پیام / ق

سفید پوش شدن مناطق کوهستانی گیلان

برچسب ها: هواشناسی ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.