مشاهده میش مرغ در زیستگاه‌های شهرستان بوکان

رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از حضور پرنده زیبای میش مرغ در زیستگاه‌های پاییزه و زمستانه شهرستان بوکان خبر داد.

محمد احمدی رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: پاییز امسال  ۲۰ بال پرنده میش مرغ در زیستگاه‌های پاییزه و زمستانه شهرستان بوکان مشاهده شد.

وی افزود: این گونه پرندگان عادت به تشکیل گله در بازه زمانی پاییز دارند و اینگونه خود را در مقابل تهدیدات و تعارضات محیطی محفوظ نگه می دارند.

وی ادامه داد: تاکنون محل زندگی میش مرغ در آذربایجان غربی نیمه جنوبی استان و محدود به شهرستان های بوکان و مهاباد بود اما در پایش های زیست محیطی جدید یک بال از این پرنده در زیستگاه های شهرستان ماکو مشاهده شده است که این نوید خوبی درباره گسترش زیستگاه این گونه نادر پرنده است.

محمد احمدی تاکید کرد: آذربایجان غربی از مناطق  مستعد و مهم برای زیست این گونه پرنده محسوب می‌شود.

گفتنی است میش مرغ (Otis tarda) پرنده‌ای با سطح حفاظتی آسیب پذیر و دارای جثه بزرگ و ظاهری زیبا ست که به سختی پرواز می کنند، پا‌ها بدون انگشت شست و  انگشتان به طرف جلو متمایل هستند زیستگاه خود را در مناطق وسیع و خشک انتخاب می‌کند و در فصل جفت یابی حرکات نمایشی جفت طلبی خاصی دارند، پرنده اجتماعی بوده مخصوصاً در فصول سرد سال تشکیل کلونی داده و در زیستگاه‌های پاییزه و زمستانه دور هم جمع می‌شوند .

انتهای پیام / س خ

حضور پرنده زیبای میش مرغ در زیستگاه های شهرستان بوکان

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.