تردد در گردنه ها با زنجیر چرخ؛

افزایش شدت سرما و یخبندان در کردستان/تمامی راه های اصلی باز است

براساس آخرین پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی کردستان سامانه بارشی فعالی در چند روز آینده نخواهیم داشت، اما شدت سرما و یخبندان در استان با افزایش چهار تا شش درجه‌ای مواجه خواهد شد.

افزایش شدت سرما و یخبندان در کردستان/تمامی راه های اصلی باز استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، موج جدید بارش برف و باران از بعد از ظهر پنج شنبه در استان کردستان آغاز شده است و این شدت بارش حتی باعث بروز مشکلاتی در تردد وسائل نقلیه در جاده‌های این استان شده است.

در همین حال پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان کردستان حکایت از این دارد که این موج سرما و بارش‌ها طی روز‌های آینده در این استان کماکان ادامه خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کردستان دراین رابطه گفت: براساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، طی چند روز آینده، هوا و شرایط جوی استان پایدار است و تنها شدت سرما افزایش می‌یابد.

علی پناهی اظهارداشت: در دو روز گذشته در نواحی مرتفع شاهد بارش برف و در دیگر مناطق استان بارش باران را داشتیم و با توجه به کاهش قابل توجه دمای هوا و رطوبت موجود در جو، امکان بارش پراکنده برف بویژه در نواحی مرتفع و سردسیر وجود دارد.

وی افزود: پس از خروج کامل سامانه بارشی از شب گذشته، کولاک برف و مه غلیظ در گردنه‌ها و جاده‌ها سبب کاهش دید و اختلال در تردد شد و دمای هوا نیز در صبح روز‌های شنبه و یکشنبه بین چهار تا شش درجه سردتر می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کردستان یادآور شد: بیشترین بارش‌ها طی دو روز گذشته در نیمه غربی و تا حدی جنوبی استان صورت گرفت که تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی این مناطق را با مشکل مواجه کرده بود.

تمامی راه‌های اصلی استان کردستان باز است

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان کردستان نیز در این رابطه با اشاره به اینکه راهداران در حالت آماده باش کامل هستند، بیان کرد: بارش سنگین برف در اکثر مناطق استان گزارش شده، اما با این وجود تمامی راه‌های اصلی باز است.

دانش زندی ادامه داد: به دلیل بارش سنگین برف در محور‌های ارتباطی سقز، بانه، مریوان، سروآباد و اورامان به پاوه و حدفاصل زرینه تا دیواندره و گردنه ژالانه، تردد تنها با زنچیر چرخ امکانپذیر است.

وی گفت: بدلیل بارش برف، کولاک و مه شدید در گردنه خان بانه، تردد انواع کشنده در مسیر بانه به سقز و بالعکس از دیروز تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام شده است و بارش‌های شب گذشته موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۱۲ روستا در شهرستان‌های مریوان و بانه شد که راه این روستا‌ها نیز صبح امروز بازگشایی شد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان کردستان با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری در محور‌های ارتباطی استان مشغول برف روبی و نمک پاشی هستند، افزود: ۴۷۵ نفر پرسنل راهداری، ۳۲۳ دستگاه ماشین آلات و ۴۰ اکیپ فعال راهداری و ۴۸ گشت راهداری در جاده‌های استان آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است

رئیس پلیس راه‌های استان کردستان نیز در رابطه با وضعیت جاده‌های استان اظهارداشت: با توجه به بارش برف در دو روز گذشته و کاهش دما و افزایش یخبندان، هم اکنون در بیشتر جاده‌های استان تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ عیسی گوهری با بیان اینکه تردد تریلی کشنده از مسیر دیواندره - سقز و بالعکس تا اطلاع بعدی ممنوع است، ادامه داد: مردم از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند و کسانی هم که قصد سفر دارند حتما زنجیر چرخ و دیگر ملزومات سفر زمستانی همراه داشته باشند و از سالم بودن تیغه برف پاک کن و سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی یادآور شد: همکاران ما در پلیس راه از تردد خودرو‌هایی که تجهیزات سفر زمستانی از جمله زنجیر چرخ همراه نداشته باشند، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر جلوگیری می‌کنند.

رئیس پلیس راه‌های استان کردستان یادآور شد: در صورتی که وسایل نقلیه عمومی این شرایط را رعایت نکرده باشند سرنشینان می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ به پلیس راه اطلاع دهند تا ماموران پلیس در اولین پاسگاه از ادامه تردد این خودرو‌ها ممانعت کنند.

تعطیلی تعدادی از مدار کردستان بدلیل بارش برف و برودت هوا

بارش برف و برودت هوا باعث شد تا مدارس شماری از شهرستان‌های استان کردستان در نوبت صبح امروز  تعطیل اعلام شود.

اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان‌های بانه، سقز، مریوان، دیواندره و منطقه زیویه بخاطر بارش شدید برف و برودت هوا روز شنبه هشتم دی در نوبت صبح تعطیل است.

این تعطیلی با تصمیم فرمانداران و به دلیل بارش شدید برف، لغزندگی معابر و برودت هوا اتخاذ شده است و بر این اساس مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهر و روستا‌های شهرستان‌های بانه، سقز و منطقه زیویه در نوبت صبح تعطیل است.

همچنین مدارس روستایی شهرستان دیواندره نیز روز شنبه هشتم دی در نوبت صبح تعطیل اعلام شده است.

انتهای پیام/ز

تردد در گردنه ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است

برچسب ها: بارش باران ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.