کتاب "صفر تا بیست کارآفرینی" در بوکان رونمایی شد

در حاشیه کارگاه " کارآفرینی در ۲۰۰دقیقه"، از کتاب "صفر تا بیست کارآفرینی" در بوکان رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،روز گذشته (شنبه) در حاشیه کارگاه " کارآفرینی در ۲۰۰ دقیقه" که در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی بوکان، با حضور علاقه‌مندان و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار گردید، از کتاب"صفر تا بیست کارآفرینی" اثر حسن عبدی پژوهشگر حوزه کارآفرینی، رونمایی شد.

حسن عبدی دکترای اقتصاد و مدرس و مشاور کارآفرینی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: برای ایجاد کسب و کار موفق، چند پرسش اساسی از جمله: آیا ما هم می‌توانیم ایده کارآفرینانه داشته باشیم؟، ایده‌ها از کجا می‌آیند و چگونه ایده داشته باشیم؟، ایده‌های برگزیده چگونه انتخاب و توجیه فنی و اقتصادی آن‌ها بررسی می‌شود؟، ایده‌های برگزیده چگونه اجرا و عملیاتی می‌شوند؟، پیش می‌آید که بنده به این سوالات، در قالب این کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای پاسخ داده ام.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه این کتاب، ایده‌های کسب و کار را شامل می‌شود و دومین اثر وی در زمینه کار آفرینی است، یادآور شد: کتاب نخست نیز تحت عنوان " کارآفرینی با رویکرد کشف فرصت و خلق ثروت" بوده که در ۱٦۰ صفحه نوشته و در قالب مصاحبه‌هایی با چند کارآفرین برتر این شهرستان تالیف شده است.

کارآفرینی به فرآیند خلق ارزش جدید (مادی یا معنوی) از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک‌های ناشی از آن اطلاق می‌شود.

کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و تمامی مکاتب اقتصادی از قرن ۱۶ میلادی تاکنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه‌های اقتصادی خویش تشریح نموده اند.

برخی از صاحبنظران کارآفرینی را " تخریب خلاق " می‌نامد. به عبارت دیگر ویژگی تعیین کننده در کار آفرینی همانا انجام کار‌های جدید یا ابداع روش‌های نوین در امور جاری است؛ همچنین پیتر دراکر، پدر علم مدیریت، کارآفرین را کسی می‌داند که فعالیتی را با سرمایه اقتصادی خودش شروع می‌کند، ارزش‌ها را تغییر می‌دهد و در محیط اطراف خود تحول ایجاد می‌کند و به سمت بهتر شدن می‌برد.

کارگاه "کارآفرینی در ۲۰۰دقیقه" با محور‌های شهر خلاق، سلامت و محصولات غذایی، وب و اپلیکیشن، انیمیشن و جلوه‌های ویژه، کسب و کار‌های دیجیتال و فضای مجازی، اینترنت اشیا، هنر، مد و لباس، صنایع دستی، هنر‌های بومی و منطقه ای، گیاهان دارویی و طب سنتی و گردشگری و بوم گردی، توسط مرکز نوآوری و شکوفایی خلاقیت این شهرستان و با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، فرمانداری بوکان و دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز بوکان برگزار گردید.

 

انتهای پیام/ی

 

کارآفرینی جوان بوکانی

برچسب ها: اشتغال ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.