ساخت بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور

بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور با ۱۰۰ تخت در بابل ساخته می ‎شود.

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با راه اندازی بزرگ‌ترین مرکز دیالیز شمال کشور با ۱۰۰ تخت، مشکل خدمات دهی به بیماران دیالیزی مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام دیالیز به کیفیت زندگی فرد کمک می‌کند، افزود: با توجه به افزایش ۵ درصدی سالانه بیماران دیالیزی  برای اینکه بتوانیم پاسخگوی نیاز بیماران در حال و آینده نیز باشیم، ساخت مرکز جامع ۱۰۰ تخته دیالیز در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مرکز جامع دیالیز بابل طبق استاندارد‌های روز دنیا با همت بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل و خیرین عزیز در ۳ طبقه و با زیربنای ۱۸۰۰ متربع و با پیش بینی ۱۰۰ تخت دیالیز ساخته خواهد شد.

جلالی عملکرد بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل را باعث افتخار شهرستان  بابل دانست و افزود: راه اندازی مرکز پیوند مغز و استخوان بیمارستان امیرکلا، بخش جراحی فک و صورت بیمارستان شهید بهشتی و همچنین تهیه تعداد زیادی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها از خدمات نیکوکاران و اعضای هیات مدیره این بنیاد می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل با حمایت وزارت بهداشت، مصمم و مستحکم در اجرای برنامه‌های خود گام بر می‌دارد، گفت: مرکز جامع دیالیز همواره یکی از دغدغه‌های این شهرستان بوده که انشالله با افتتاح آن بزودی شاهد ارائه خدمات بهتر به بیماران دیالیزی شهرستان بابل و همچنین بیماران ارجاعی خواهیم بود.

وی افزود: دستگاه‌های دیالیز در بیمارستان‌های شهید بهشتی، آیت الله روحانی و کودکان امیرکلا، در ۴ شیفت کار می‌کند و بالطبع استهلاک، بهره وری و کارآیی آن‌ها روز به روز کاهش می‌یابد.

جلالی افزود: با افتتاح این مرکز، دانشگاه علوم پزشکی بابل به استاندارد‌های جهانی که نسبت ۴ بیمار دیالیزی به یک تخت در دو شیفت است، خواهد رسید و این افتخار را خواهد داشت تا به بیماران بهترین خدمات را ارائه نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در حال حاضر در بابل ۳۴ تخت دیالیز وجود دارد که ماهانه بصورت میانگین به حدود ۳۰۰ بیمار خدمات ارائه می‌دهند که این آمار در تعطیلات تابستان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ م

خبری خوش برای بیماران دیالیزی شمال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.