۲۵ هزار تن میوه شب عید در صورت تخصیص اعتبار خریداری خواهد شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران از افزایش و ذخیره سازی ۲۵ هزار تن پرتقال در صورت تخصیص اعتبار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در رامسر گفت: تا کنون شبکه تعاون روستایی استان هزار تن پرتقال خریداری کرده است و در صورت تخصیص اعتبار ۲۵ هزار تن دیگر خریداری خواهد شد.

وی افزود: امسال در مازندران پیش بینی تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن پرتقال و ۷۰۰ هزار تن تولید نارنگی شده بود که طبق آخرین بررسی‌ها ۹۰ درصد نارنگی تولیدی و ۷۰ درصد پرتقال تولیدی برداشت شده است.

خیریانپور با بیان اینکه امسال در سطح کشور ۶۵ هزار تن پرتقال، ۱۸۰ هزار تن نارنگی و ۶۵ هزار تن کیوی صادر شده است، گفت: عمده این صادرات مربوط به شمال کشور و استان مازندران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران افزود: پیشنهاد مصوب ستاد استان برای مازندران ۵۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب است.

وی از مرکبات و کیوی به عنوان دو محصول مهم در مازندران یاد کرد و گفت: برای لحاظ کردن همه جوانب موضوع مرکبات و اقتصادی کردن این محصول مهم از محل یک درصد اعتبارات پژوهشی استانداری این طرح به مؤسسه تحقیقات مرکبات کشور سفارش داده شد.

انتهای پیام/آ

خرید هزار تن پرتقال از کشاورزان برای شب عید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار