سهمیه آرد گناوه افزایش یابد

فرماندار گناوه گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال سهمیه آرد شهرستان‌های جنوبی به نسبت روز‌های تابستان بیشتر شود.

سهمیه آرد گناوه افزایش یابدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید علی پاکنژاد در جلسه شورای آرد و نان این شهرستان افزود: کیفیت نان در ایران به علت مصرف زیاد آن از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید نانوایان این شهرستان به این موضوع مهم توجه جدی کنند.

وی گفت: بهانه گرما و گردو خاک و مسایل دیگر ارتباطی با کیفیت نان ندارد و قابل پذیرش نیست زیراکه در شهری نظیر عسلویه با وجود آلایندگی از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی اظهارداشت: وضعیت نان در این شهرستان به گونه‌ای است که در بین ۵ قرص خریداری شده تنها یک قرص آن قابل استفاده است.

فرماندار گناوه گفت: کیفیت نانوایی‌های آزادپز بویژه نان سنگک که قیمت آن‌ها افزایش یافته خیلی بدتر شده است.

وی افزود: مصوبه‌های شورای آرد و نان توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید دقیق اجرا شده و نظارت بر عملکرد نانوایان تشدید تا نان باکیفیت به مردم ارایه کنند.

وی، رعایت نکات بهداشتی را در نانوایی‌ها ضروری دانست و گفت: باتوجه به اینکه تشخیص استفاده از جوهر قند که بحث آن می‌شود نیاز به نمونه برداری و آزمایش دارد باید یک آزمایشگاه در این شهرستان وجود داشته باشد و در دستور کار شبکه بهداشت ودرمان قرار گیرد تا در حداقل زمان ممکن نتیجه مشخص شود.

پاک نژاد گفت: بدلیل نبود آزمایشگاه در این شهرستان، باید برای تشخیص استفاده جوهر قند به شهرستان‌های برخوردار نظیر برازجان و بوشهر رفت که زمان طولانی را بدنبال دارد.

وی بیان کرد: استفاده از جوهر قند در نان تخلف محسوب شده و درصوت انجام این کار با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

پاک نژاد افزود: تخلف یکی از نانوایی‌های شهر ریگ در دستور کار قرار گیرد و برخورد قانونی حتی کسر سهمیه و امتیاز آن سلب شود.

فرماندار گناوه گفت: دایرشدن گشت نظارتی از نانوایی‌های روستایی، آموزش کارگران، افزایش سهمیه آرد و احداث یک نانوا در محله امید شهر گناوه در دستور شورای آرد ونان قرارگیرد.

انتهای پیام/م

لزوم توجه به کیفیت نان در شهرستان گناوه

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.