مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: ۸۰ راس دام بزرگ و کوچک یک خانواده عشایری اهل نقده در اثر ریختن سقف اسطبل تلف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، زینال زاده مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: سقف چوبی اسطبلی در روستای عشایرنشین بهرام آباد از توابع بخش مرکزی نقده به دلیل سنگینی برف و رطوبت زیاد ریخته شد که در اثر آن ۸۰ راس دام بزرگ و کوچک تلف شدند.

وی با اشاره به اینکه با وجود تلاش اهالی روستا برای نجات احشام از زیر آوار، همه آن‌ها تلف شدند افزود: هماهنگی‌های لازم برای پرداخت تسهیلات کم بهره جهت حمایت از این خانواده صدمه دیده عشایری صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی اضافه کرد: عشایر با بیمه کردن منازل مسکونی و دام‌های خود می‌توانند در حوادث این چنینی به تولید و زندگی خود ادامه دهند.

زینال زاده گفت: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.

آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و حدود ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۰۴ هزار نفر در این استان زندگی می‌کنند که ۳.۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

تلف شدن  دام در اثر ریختن سقف اسطبل در نقده

برچسب ها: حوادث ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.