۶۸۰ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در هشت ماهه امسال ۶۸۰ نفر در تصادفات استان جان باختند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در هشت ماهه امسال فوت‌های ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی ۶۸۰ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد ۵۷۵ نفر بوده حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۵۴۷ نفر مرد و ۱۳۳ نفر زن بودند.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۴۷۲ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۱۱۸ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۱۲ نفر در جاده‌های خارج از استان یا نامعلوم گزارش شده است همچنین در طی این مدت ۵۳ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیر ترافیکی) و ۲۵ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: در آبان ماه سال‌جاری تعداد ۷۲ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با سال گذشته در همین مدت که ۶۳ نفر بود حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.

کمالی افزود: در طی هشت ماهه اول سال‌جاری تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی ۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر بوده است که از این تعداد ۳ هزار و ۶۲۱ نفر زن و ۹ هزار و ۵۶۲ نفر مرد بودند. این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۱۱ هزار و ۷۴۹ نفر گزارش شده بود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی اذعان کرد: در آبان سال‌جاری یک‌هزار و ۶۵۷ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کمالی ادامه داد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۶ در استان ۷۹۰ نفر بود که از این تعداد ۱۶۰ نفر زن و ۶۳۰ نفر مرد گزارش شده‌اند و مصدومان این حوادث نیز در سال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار و ۳۶۴ نفر گزارش شده است.

 

انتهای پیام/ش

مصدوم شدن ۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر در آذربایجان شرقی

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.