سگلی گفت: حماسه ماندگار یوم اله نهم دی یکی از بی نظیرترین حرکت‌های خودجوش مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت و صیانت از نظام مقدس اسلامی بود.

یوم الله نهم دی یکی از بی نظیرترین حرکت‌های خودجوش مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت و صیانت از نظام مقدس اسلامی بودبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای  با حضور حقیقی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، جلیلی رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای، حجت الاسلام فصیحی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و روح اله سلگی معاون بررسی و تحلیل سیاسی سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ در سالن جلسات دانشکده شهید شمسی پور برگزار شد.

معاون بررسی و تحلیل سیاسی سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی همواره حضور مردمی در عرصه‌های سرنوشت ساز و مهم کشور چشمگیر و اثرگذار بوده و هر زمان که لازم شده مردم حمایت خود را از انقلاب و نظام اسلامی با صدایی رسا اعلام کرده‌اند.

وی بیان کرد: این حضور گسترده مردم در صحنه‌های حماسی نشانگر آن است که انقلاب در دل امت اسلامی ریشه‌ای عمیق و مستحکم دارد و دشمن نیز باید از این واقعیت آگاه شود.

معاون بررسی و تحلیل سیاسی سازمان بسیج اساتید تهران بزرگ با بیان اینکه اگر به انقلاب اسلامی با دقت و نگاهی ژرف نگریسته شود، ویژگی و شاخص عمده‌ای که دارد مکتبی و اسلامی بودن آن است افزود: برای بررسی این شاخص باید به ریشه‌های عقیدتی انقلاب و ریشه‌های تاریخی انقلاب اسلامی توجه نمود که قیام عاشورا و عوامل زمینه ساز آن و پیوند ناگسستنی آن با انقلاب و آرمان‌های آن، همچنین عوامل بقای نهضت حسینی و استمرار آن تا انقلاب اسلامی و سرانجام تکلیف و نقش ملت در تداوم انقلاب جزء لاینفک این بررسی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی همواره نهضت حسینی (ع) پشتیبان ملت ایران بوده است،  افزد: فرهنگ عظیم عاشورا نقطه آغاز انقلاب و عامل شکل گیری نظام اسلامی و نیز عامل حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه است و این حرکت بزرگ انقلابی، پس از نزدیک به ۱۴۰۰ سال، همچنان پرقدرت و تأثیرگذار، الگوی کامل و بی بدیلی برای آزادیخواهان و حق طلبان جهان است.

سگلی با اشاره به دلایل بروز فتنه در سال ۸۸ بیان داشت: پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در شرایطی که هنوز صندوق‌های رای باز و شمارش نشده بود ۲ تن از کاندیدای ریاست جمهوری به سخنرانی پرداختند و خود را پیروز قطعی انتخابات اعلام کردند. همین داوری کورکورانه و زودهنگام باعث شد که دشمنان قسم خورده این مملکت و دشمنان دیرینه اسلام خیابان‌های پایتخت را به صحنه درگیری تبدیل کنند و در همین بین سران فتنه نیز آشوبگران را بیش از پیش تحریک می‌کردند. اما سرانجام اتفاقی بزرگ رخ داد؛ اتفاقی که برای همیشه جریان حق را از باطل جدا کرد و آن، شادی و کف و سوت توسط آشوبگران، آن هم نه در یک روز معمولی بلکه در روز عاشورای حسینی (ع) بود.

این استاد دانشگاه افزود: دشمنان نفوذی در قالب رنگ مقدس سبز وارد صحنه و میدان شدند و در جریان یک رقابت انتخاباتی برای رئیس جمهوری این کشور طرح ریزی کردند که مجموعه رسانه‌های استکباری و صهیونسیتی با همراهی ایادی داخلی و دشمنان خارجی کار را به جایی کشاندند که برخی از افراد را که از بصیرت کمتری برخودار بودند، دچار تغییر ناگواری در بصیرت و اندیشه آنان شده و نهایتاً در سال ۸۸ با راه اندازی فتنه بزرگ و طرح تقلب در انتخابات اغتشاش به پا کردند.

وی اظهار کرد: در فتنه سال ۸۸، عوامل درونی فتنه با تحریک جمعیت اندکی از مردم ناآگاه به خیابان‌ها ریختند، اغتشاش به پا کردند و با بلوف زدن رسانه‌های غربی در حضور زیاد جمعیت به اصطلاح شاکی، مردم را تحریک می‌کردند.

سلگی با اشاره به اتفاقات عاشورای حسینی (ع) سال ۸۸ گفت: در حالی که میلیون‌ها عزادار ایرانی و عاشق حضرت اباعبدالله مشغول عزاداری بودند، تعدادی از پیاده‌نظام خیابانی جریان فتنه قبل از ظهر عاشورا بی آنکه در عزای سالار شهیدان شرکت کنند، با برگزاری تجمع‌های غیرقانونی در برخی خیابان‌های تهران که هیچ شباهتی با عزاداری اباعبدالله الحسین نداشت، به طرح شعار‌های ضد انقلابی و ساختار شکنانه پرداختند که از همان موقع عزاداران حسینی به مقابله با آن‌ها پرداختند.

وی عنوان کرد: حضور منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و سایر گروهک‌ها به صورت سازمان یافته در اغتشاشات روز عاشورا به گونه‌ای آشکار بود که زمینه تعرض به مقدسات اسلامی را فراهم ساخت و بعد‌ها مشخص شد تعداد قابل توجهی از گروه‌های منحرف که ارتباطات محفلی از طریق سیستم مجازی با یکدیگر داشته اند، به همراه عناصر فرقه ضاله بهائیت که برای فتنه‌انگیزی در روز عاشورا مستقیماً به سران فرقه در اسرائیل وصل و توسط آن‌ها هدایت می‌شدند در دسته‌جات سه الی چهار نفره در قبل از فتنه روز عاشورا در مکان‌هایی مستقر و پلاکارد‌ها و بنر‌های اهانت‌آمیز علیه نظام و مقدسات را تهیه و به خیال باطل خود اعلام نموده بودند که باید در روزعاشورا کار نظام اسلامی یکسره شود.

سگلی تصریح کرد: حماسه ماندگار یوم اله نهم دی یکی از بی نظیرترین حرکت‌های خودجوش مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت و صیانت از نظام مقدس اسلامی بود که برگ زرّین دیگری از بصیرت، هوشیاری، دشمن شناسی و غیرت دینی و انقلابی را در صحیفه‌ی افتخارات تاریخ مبارزات مردم فهیم و زمان شناس ایران اسلامی رقم زد.

سلگی تاکید کرد: به سلیمان صُرد خزاعی محتاجیم که از دل تاریخ فریاد برآرد که جبهه حسین زمان ملجاء و پناهگاه مظلومان تاریخ است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید صف بندی جناح حق و حقیقت در برابر جنایت و رذالت بار دیگر تفسیر شود نبرد اهورایی و هیولایی و قدیسی و ابلیسی با پیچیدگی‌های بیشتری در عصر جدید خود نمایی می‌کند. به تعبیر شهید آوینی عاشورا به ظهر نرسیده و هر روز از رحم مادران فرزندانی زاده میشوند و به خیل عاشوراییان زمان می‌رسند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امروز جهانیان به خباثت‌های آمریکا پی برده اند و علیرغم چهره بزک کرده آمریکا، واقعیت برای مردم دنیا مشخص شده است.

سلگی در ادامه با اشاره به قتل خاشقچی توسط مأموران رژیم سعودی تصریح کرد: آمریکا دم از حقوق بشر می‌زند، ولی قتل خاشقچی در سفارت عربستان را نادیده می‌گیرد، چون دارد به سعودی سلاح می‌فروشد و علناً هم این را اعلام می‌کند.

سلگی یادآوری کرد: متأسفانه امروز استاد دانشگاه لیبرال ما به جای محکوم کردن و معترض شدن به خباثت‌های آمریکا و محاکمه کردن ترامپ، در آستانه سال تحصیلی جدی، به دنبال نا امید کردن مردم است و نامه مأیوس کننده می‌نویسد.

وی افزود: ما در یک منطقه ناامن قرار داریم، اما عده‌ای می‌گویند موشک را بدهیم برود! ما اگر موشک نداشتیم معلوم نبود چه اتفاقاتی برایمان رخ می‌داد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر ما در سوریه مقابل داعش نمی‌ایستادیم آیا مرز‌های ما امروز امنیت داشت؟ این اساتید باید به جای بابت این امنیت تشکر کنند نه اینکه سیاه‌نمایی کنند.

وی در خاتمه با مقایسه بودجه نظامی سوئیس و عربستان با ایران گفت: سوئیس سه برابر ایران بودجه نظامی دارد، عربستان هم همین طور؛ آن وقت برخی می‌گویند چرا بودجه نظامی به نیرو‌های مسلح تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

نشست بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای

برچسب ها: 9 دی ، اخبار دانشگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار