تمام چالش‌های المپیک ۲۰۲۰ از گرمای کشنده تا ساخت و ساز‌های جدید و قیمت بالای بلیت

المپیک ۲۰۲۰ به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و این در حالی است که این کشور با چالش‌های جدیدی مواجه است.

تمام چالش‌های المپیک ۲۰۲۰ از گرمای کشنده تا ساخت و ساز‌های جدید و قیمت بالای بلیتبه گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از japan-toda، یک سال و نیم تا زمان شروع مسابقات المپیک و پارالمپیک 2020 باقی مانده است، اما چالش های بزرگی پیش روی برگزار کنندگان این رقابت مهیج ایجاد شده، با این وجود سال 2018، سالی است که پیشرفت های محسوسی در ساخت سازه های المپیکی صورت گرفت.

پایان سال جاری دیدارها و اعلانیه های مختلفی برگزار شد که برخی از معضلات توسط کمیته ملی سازماندهی و کمیته ملی المپیک موشکافانه بررسی شد.

در کنار همه سختی ها، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک در ماه نوامبر سال 2016 از وضعیت آماده سازی برگزاری بازی های المپیک در ژاپن دیدار کرد و رضایت خود را از روند آماده سازی اعلام کرد.

باخ درباره روند ساخت سازه های المپیکی در طی جلسه ای که با سران ژاپنی در توکیو داشت عنوان کرد: به یاد ندارم که مانند این 2 سال در ژاپن، کشوری به این اندازه روند آماده سازی را با موفقیت دنبال کند. در 2سالی که تا شروع رقابت های المپیکی مانده است همه کارها در ژاپن طبق برنامه پیش رفته و موفق بوده ایم.

بوکس از رقابت های المپیکی حذف می شود؟

اما با همه کامیابی ها برخی مسائل تبدیل به چالش شده است. مثلا جایگاه مسابقات بوکس دراین مسابقات در خطرجدی است. در این باره تصمیم به برگزاری یک جلسه با بررسی این موضوع توسط کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی بوکس انجام شد که تضمینی برای بهتر شدن جایگاه بوکس در المپیک صورت گیرد.

فدراسیون جهانی بوکس یک ناظر برای بررسی سوء مدیریت و اختلافات مالی و جرایم سازمان یافته در بوکس اعزام کرده است. تحقیقاتی که امکان دارد برای دومین بار در تاریخ بازی های المپیکی این رقابت ها را به حالت تعلیق در بیاورند.

درحین شروع تحقیقات، قطع ارتباط میان سازمان برنامه ریزی و فدراسیون جهانی بوکس (AIBA) صورت می گیرد. از زمان شروع بررسی ها در این زمینه مسائلی چون زمان برنامه ریزی مسابقات و فروش بلیت ها و روند برنامه ریزی رقابت ها مورد بررسی قرار می گیرد و اینکه آیا این ورزش در المپیک می ماند یا خیر تا تاریخ ژوئن 2019 اعلام می شود.

باخ در این باره می گوید: ما نمی خواهیم ورزشکاران از بابت سوء رفتار مدیران دچار عذاب شوند.

چالش دوم گرمای کشنده توکیو در فصل تابستان

گرما در ژاپن به قدری بالا است که در پایتخت تا 41 درجه سانتی گراد رسیده و 96 نفر را به کام مرگ کشانده است. این موضوع می تواند باعث ایجاد دغدغه ای نگران کننده برای گردشگران و ورزشکاران المپیکی تبدیل شود.

یوشیرو موری، رئیس کمیته سازماندهی توکیو 2020، در ماه دسامبر اعلام کرد که اگر فدراسیون های مربوطه به توافق برسند، ماراتن ها و پیاده روی های مسابقه المپیک یک ساعت زودتر از ساعت 6 صبح در برنامه اصلی شروع شود. برنامه راگبی نیز با مسابقات دوچرخه سواری کوهستان تغییر کرد.

با توجه به شمارش معکوس تا توکیو 2020، ژاپن تا الان توانست مطابق برنامه مدون خود پیش برود.

داوطلبان کمک به المپیک 2020

کمیته سازماندهی اعلام کرد که سهمیه داوطلب خود را دو برابر کرده است. از 26 دسامبر، توکیو 2020 درخواست 186101 درخواست را دریافت کرده است که 2 برابر بیش تر از 80 هزار داوطلبی بوده که قبلا درخواست کرده است. در میان متقاضیان، 37 درصد از افراد غیر ژاپنی بودند و در نتایج نشان می دهد 63 درصد متقاضیان زن بودند.

با وجود برخی نگرانی ها در مورد مشکلات ارتباطی با خارجیان غیر ژاپنی و مسئله همیشه چالش برانگیز داوطلبان برای پیدا کردن محل اقامت در شهر المپیکی، سازمان دهندگان و IOC در مورد اسکان آن ها خوشبین است.

نمادهای المپیکی

ظهور Miraitowa و Someity، نمادهای المپیک و پارا المپیک 2020 به ترتیب، طی مراسمی با حضور صفوف طولانی علاقه مندان، نمادها را در فروشگاه های مختلف نشان دادند و اکنون کاراکترهای رنگ آبی و صورتی که توسط Prefecture Fukuoka Ryo Taniguchi طراحی شده بودند و توسط بچه ها در سراسر ژاپن مورد تایید قرار گرفتند.

پیشرفت ساخت محل های برگزاری المپیک 2020

با توجه به پیشرفت های انجام شده، استقرار استادیوم ملی جدید در مناطقی چون شیبویا و شینجیو صورت گرفته است، با این حال شورای ورزش ژاپن اعلام کرد در نوامبر 2019روند ساخت ورزشگاه اصلی المپیک و پارالمپیک در حال پیگیری است.

در ماه نوامبر، رسانه ها از دیدن سقف چوبی جدید ورزشگاه ژیمناستیک آریائو دیدن کردند و اعلام کردند این محل 50 درصد تکمیل شده است، در حالی که آرایاک آرنا، که مسابقات بسکتبال، والیبال و بسکتبال پارالمپیک را میزبانی می کند، حدودا 40 درصد پیشرفت کرده است ، طبق توکیو 2020، از 5 در ماه ژوئیه، برنامه ریزان ژاپنی گزارش دادند که همه سالن ها طبق برنامه به موقع تکمیل شود.بودجه توکیو 2020 در 21 دسامبر معادل 1.35 تریلیون ین (12 میلیارد دلار) است که به طور کامل از بخش خصوصی تامین می شود.

میزان ساخت سازه های المپیکی و پارالمپیک هنوز مشخص نیست. برای شهری مانند توکیو، اسکان جمعیتی بیش از 38 میلیون نفر توریست و مکان استقرار آنان دغدغه بزرگی محسوب نمی شود.

قیمت بلیت های المپیک 2020

بلیط ها را می توان از بهار سال 2019 خریداری کرد، برای علاقه مندان پورتال آنلاین باز می شود تا افراد بتوانند خرید خود را ثبت کنند. قیمت بلیط های برخی از بازی ها کمتر از 8000 ین می باشد ولی برای بازی های تیمی تا 130000ین هم قیمت گذاری شده است. حدود 30000 نفر می توانند افتتاحیه این بازی ها را از نزدیک تماشا کنند.

2000 نفر بصورت حرفه ای و قوی در حال فعالیت هستند تا مراسم بازی های المپیکی که تنها 572 از آن باقی مانده را به نحو احسن برگزار کنند.


بیشتر بخوانید:

ربات هایی که در المپیک 2020 هواداران را غافلگیر می کنند

روزنامه‌های ژاپنی حامی مالی المپیک ۲۰۲۰

سیستم تشخیص چهره در المپیک ۲۰۲۰


انتهای پیام/

چالش های جدید ژاپن در المپیک 2020

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار