شهردار اردبیل گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زباله از سطح شهر اردبیل جمع آوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل افزود: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زباله از سطح شهر اردبیل جمع آوری می‌شود و بر این اساس هر شهروند اردبیلی ۶۰۰ گرم زباله در روز تولید می‌کند.
وی افزود: در شهر‌های بزرگ کشور و در کشور‌های توسعه یافته زباله‌ها به صورت هفتگی و یا سه روز یکبار جمع آوری می‌شود و هزینه کمتری نیز برای مردم و شهرداری‌ها به بار می‌آورد.
شهردار اردبیل بیان کرد: سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات عمرانی شهرداری هزینه می‌شود و یک دهم این مبلغ نیز برای پسماند زباله صرف می‌شود که رقم بسیار بالایی است.
لطف اللهیان افزود: در سه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های خدماتی برای جمع آوری و دفع زباله به صورت نقدی پرداخت شده است.
وی بیان کرد: این هزینه‌ها از خود مردم در قالب‌های مختلف گرفته می‌شود و در واقع مردم با تولید زباله بیشتر هزینه‌های بالاتری را برای این امر می‌پردازند.
شهردار اردبیل ادامه داد: در صورت کاهش تولید زباله و دفعات جمع آوری زباله شهری از میزان این هزینه کاسته شده و در سایر حوزه‌های عمرانی و آبادانی شهری صرف می‌شود.
لطف اللهیان اظهار داشت: در استان اردبیل بیشتر مردم زباله‌ها را حتی یک روز هم در منزل نگهداری نمی‌کنند و به محض تولید زباله آن را در فضای بیرون در اختیار شهرداری قرار می‌دهند.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی در راستای کاهش تولید زباله از مبداء گفت: هیچ دستگاه و یا نهادی به تنهایی نمی‌تواند در راستای فرهنگ سازی در این خصوص اقدام کند و باید تمامی دستگاه‌ها و رسانه‌ها در این امر پیشقدم باشند.
شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل آمادگی دارد در راستای نهادینه کردن فرهنگ کاهش تولید زباله ۲۰ درصد از هزینه صرف شده برای جمع آوری زباله را به این حوزه اختصاص دهد.
انتهای پیام/ح

تولید زباله در سطح شهر اردبیل

برچسب ها: پسماند ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.