صادرات بیش از ۳۰۰ هزار تن کالای مشمول استاندارد اجباری

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صادرات بیش از ۳۰۰ هزار تن کالای مشمول استاندارد اجباری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه طی ۹ ماهه سال جاری قریب ۳۰۰ هزار تن کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری صادر شده است، گفت: در بخش‌های مختلف صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع ساختمانی و معدنی، صنایع شیمیایی و مکانیک و فلزشناسی با نظارت و صدور مجوز‌های لازم از سوی اداره استاندارد شهرستان پاوه در مبادی خروجی بازارچه‌های شوشمی و شیخ صله به بخش کرد نشین کشور عراق صادر شده است.

وی گفت: اداره استاندارد شهرستان پاوه با هدف کنترل و نظارت مستقیم بر کالا‌های صادراتی و وارداتی منطقه، ارائه خدمت به فعالان اقتصادی و تجار منطقه فعالیت دارد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کنترل کیفیت کالا‌های صادرات است، تصریح کرد: با توجه به فعالیت دو بازارچه مرزی شیخ صله و شوشمی، طی ۹ ماهه سال جاری تعداد ۲۳۷ مورد کنترل اسنادی و بازرسی از محموله صادراتی، تعداد ۱۱۷ مورد استعلام اعتبار پروانه استاندارد کالا‌های صادراتی و همچنین تعداد ۱۰ مورد نمونه برداری تصادفی و آزمون از کالا‌های صادراتی و وارداتی این دو بازارچه صورت گرفت.

وی بیان کرد: به منظور نظارت بیشتر و سهولت دسترسی به واحد‌های تولیدی تحت پوشش استاندارد، نظارت بر بیش از ۴۰ واحد تولیدی و خدماتی در شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی به اداره استاندارد شهرستان پاوه تفویض اختیار شده است که از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰۲ بازرسی و تعداد ۲۱ مورد نمونه برداری و آزمون از واحد‌های تولیدی چهار شهرستان به عمل آمده است.

نیازی گفت: به منظور حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد و صیانت از حقوق مصرف کننده در ۹ ماهه سال جاری ۱۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی عرضه و فروش کالا در شهرستان‌های تحت پوشش اداره استاندارد شهرستان پاوه انجام شده است که در این بازرسی‌ها بیش از ۶۰۰ کالای فاقد علامت استاندارد که مشمول مقررات استاندارد اجباری بودند، شناسایی شدند.

وی عنوان کرد:در این راستا لیست کالا‌های فاقد علامت استاندارد شناسایی شده به اتاق اصناف استان اعلام می‌شود تا نسبت به توقیف و جمع آوری این کالا‌ها اقدام کنند .

 

انتهای پیام/د

نظارت و صدور مجوز‌ در مبادی خروجی بازارچه‌های شوشمی و شیخ صله

 

برچسب ها: استاندارد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.