بیمه، خدمات طب سنتی را زیرپوشش قرار دهد

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات طب سنتی باید زیر پوشش و حمایت بیمه‌ای قرار گیرد.

بیمه خدمات طب سنتی را زیرپوشش قرار دهدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دکتر محمود خدادوست در حاشیه کارگاه طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: اگر خدمات طب سنتی ایرانی زیرپوشش بیمه قرار گیرد، خدمات ارزان‌تری به دست مردم می‌رسد و اقبال آنان به استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی در فضا‌های دانشگاهی بیشتر می‌شود.

او با اشاره به اقدام وزارت بهداشت برای تعرفه‌ دار کردن و تدوین استاندارد خدمات طب سنتی، ادامه داد: ۱۴ خدمت طب سنتی ایرانی دارای تعرفه شده است که این یکی از پیش‌نیاز‌ها برای این است که این خدمات بتوانند زیرپوشش بیمه قرار بگیرند و این کار به تصویب دولت نیز رسیده و ابلاغ هم شده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در بند ۱۲ سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری بحث بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایران تأکید شده است و در ۶ زیر بند آن به ابعاد مختلف توسعه این موضوع از ترویج کشت گیاهان دارویی تا برقراری تعامل و تبادل منطقی میان طب سنتی و طب نوین برای هم‌افزایی تجربیات و روش‌های درمانی و اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه تأکید شده است.

دکتر خدادوست بابیان اینکه در راستای اجرایی شدن بند ۱۲ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه دو حکم قانونی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب‌شده است، تصریح کرد: در ماده ۷۲ مجلس شورای اسلامی تأکید شده که وزارت بهداشت مکلف به اضافه کردن فرآورده‌ای طبیعی و سنتی به فهرست رسمی دارو‌های کشور شده است.

او تاکید کرد: در ماده ۷۴ بند "چ" قانون برنامه ششم توسعه وزارت بهداشت مکلف شد خدمات تأییدشده طب سنتی را در نظام سلامت ادغام کند و آموزش، پژوهش و ارائه خدمات درمانی این حوزه را گسترش دهد.

مشاور وزیر و مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: استفاده از ظرفیت طب سنتی دارای یک رویکرد جهانی است و تمام دنیا به دنبال استفاده از ظرفیت طب سنتی در کنار طب رایج هستند، زیرا توانمندی‌هایی در طب سنتی و مکمل وجود دارد که می‌تواند در کنار طب رایج مورداستفاده قرار گیرد.

دکتر خدادوست یادآور شد: مجامع جهانی نیز تأکید دارند از ظرفیت آنچه که جزو باور مردم است و می‌تواند به ارتقای سلامت مردم کمک کند، استفاده کرد و مردم کشور ما با توجه به باور‌های خود اقبال خوبی نسبت به استفاده از ظرفیت موجود در زمینه طب سنتی نشان داده‌اند.

انتهای پیام/ک

خدمت طب سنتی ایرانی دارای تعرفه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.