افزایش قیمت نهاده های دامی عامل اصلی افزایش قیمت گوشت

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان افزایش قیمت نهاده های دامی را عامل اصلی افزایش قیمت گوشت عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جواد ابراهیمی، رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان درخصوص افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، افزایش قیمت نهاده‌های دامی است که در طول مدت زمان حدود یکسال گذشته تا کنون حدودا 2 تا 3 برابر شده است.

وی با بیان این‌که قیمت گوشت باید حدود 50 هزار تومان باشد، افزود: واسطه‌ها و قصابی‌ها از دیگر عوامل افزایش قیمت گوشت در بازار هستند و این افزایش قیمت هیچ ارتباطی به دامداران ندارد.

ابراهیمی اذعان داشت: دامداران گوشت دام خود را به صورت زنده کیلویی حدودا 22 هزار تومان به فروش می‌رسانند و براساس عرف کشتارگاه‌ها، حدود 50 درصد از دام زنده گوشت خالص است.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان با بیان اینکه قیمت گوشت باید حدود 50 هزار تومان باشد، ادامه داد: این‌که اکنون در بازار شاهد آن هستیم که قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز بالای 70 هزار تومان است، ربطی به دامداران ندارد و واسطه‌ها و دلالان هستند که با قیمت گوشت در بازار بازی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این‌که دامدار گوشت دام خود را کیلویی 22 هزار تومان به فروش می‌رساند، متضرر می‌شود زیرا با توجه به هزینه‌های دامداری و مشکلاتی که در بحث تامین نهاده‌ها وجود دارد، پرورش دام به صرفه نیست.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان با بیان اینکه دامداران نقشی در افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرورش دام برای دامداران صرفه اقتصادی ندارد و افزایش قیمت نهاده‌ها باعث ورشکستگی بسیاری از دامداران شده است.

انتهای پیام/گ

افزایش قیمت مرغ و گوشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.