امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی صورت می گیرد؛

تقدیر از ۱۵۸ نمونه ملی بخش کشاورزی

امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی از ۱۵۸ نمونه ملی بخش‌های مختلف کشاورزی تقدیر بعمل می آید.

 تقدیر از ۱۵۸ نمونه ملی بخش کشاورزیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در سی و سومین مراسم انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، کاظم خاوازی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تقدیر از کشاورزان و تولیدکنندگان برتر در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: امسال از حدود ۱۵۰۰ نفر داوطلب شده در "سی و سومین مراسم انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی"، ۱۵۸ نفر در زیربخش‌های مختلف دام و طیور، زراعت و باغبانی، شیلات و آبزیان، ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، مکانیزاسیون، آب و خاک، تشکل‌های بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بازرگانی انتخاب و برگزیده شده اند.

وی افزود: امسال علاوه بر عملکرد تولید، رعایت اصول بهداشتی و اصول فنی برای ما اهمیت داشته است.

خاوازی با اشاره به اینکه ستاد انتخاب نمونه‌های کشاورزی در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی عمل کرده است، بیان کرد: امسال نسبت به پنج سال قبل، رشته‌های جدیدی برای گزینش و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی اضافه شدند به طوریکه در رشته‌های آب و خاک و سایر رشته‌های تخصصی ۷.۵ برابر رشد داشته ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در گرایش زراعت، باغبانی، دام و طیور رشد ۲ برابری و در گرایش صنایع تبدیلی و تکمیلی، بازرگانی، جنگل و مراتع و آبزیان، ۴ تا ۵ برابر رشد داشته ایم.

به گفته وی، در گذشته باغبانی و زعفران کاری، باغات مادری، قارچ و گیاهان دارویی مورد توجه نبوده که امسال این رشته‌ها به "سی و سومین مراسم انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی" اضافه شده اند، در زیر بخش شیلات در گذشته فقط رشته پرورش ماهی وجود داشت که با تحول ایجاد شده در ستاد انتخاب نمونه‌ها، رشته‌های مربوط به پرورش میگو، ماهیان گرم آبی، ماهیان سرد آبی و پرورش ماهی در قفس به موارد انتخابی اضافه شده اند.

وی  افزود: امسال در انتخاب نمونه‌های ملی،  بخش زراعت کشاورزی حفاظتی، کشت نشایی و تولید بذر گندم مورد توجه قرار گرفته است.

خاوازی در پایان گفت: امسال در ستاد انتخاب نمونه‌های کشاورزی، به زنان و رشته‌های مربوط به زنان کارآفرین، مشاغل خانگی و صندوق‌های خرد، توجه ویژه‌ای شده است.

انتهای پیام/

جزئیات سی و سومین مراسم انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار