با اجرای طرح‌های اشتغال زا در سال‌های گذشته، ۱۰ هزار خانوار در مناطق مختلف این استان به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس آمار موجود، ۳۰ هزار و ۷۵۸ طرح اشتغال زا با یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در سال‌های گذشته برای مددجویان کمیته امداد و اقشار نیازمند در استان اجرا شده که منجر به خروج ۱۰ هزار خانواز از چرخه حمایتی این نهاد شده است.

وی تصریح کرد: این نهاد در حال حاضر به ۴۰ هزار خانوار در شهرستان‌های هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت‌رسانی می‌کند.

مبشری افزود: از ابتدای تأسیس این نهاد تاکنون هفت هزار و ۷۶۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش در استان ساخته و خریداری شده و ۴۰ هزار مورد خدمات عمرانی در زمینه تعمیرات واحد‌های مسکونی به نیازمندان ارائه شده است.

مبشری تاکید کرد که در ۳۹ سال گذشته، سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه مستمری به مددجویان کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی پرداخت وام قرض‌الحسنه کارگشایی از محل اعتبارات کمیته امداد را از دیگر برنامه‌های حمایتی این نهاد برای افراد زیر پوشش عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مددجویان و افراد نیازمند ۸۴ هزار و ۱۸۸ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی با بیش از ۶۳۶ میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

وی پرداخت ۴۶ هزار و ۷۴۶ مورد جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، بیمه اجتماعی ۱۱ هزار و ۲۰۷ نفر، بیمه درمانی ۱۰ هزار و ۸۰۸ نفر، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ۱۲ هزار دانش آموز و دانشجو و پرداخت خدمات موردی به ۷۲ هزار و ۴۱۸ نفر را از دیگر اقدامات ۳۹ ساله این نهاد برشمرد.

با آمار جدید، شمار خانوار‌های زیر پوشش کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد از ۴۰ هزار خانوار فراتر می‌رود و جمعیت این تعداد خانوار به ۱۰۰ هزار نفر نزدیک می‌شود.

براس آمار کمیته امداد به بیش از سه هزار و ۶۰۰ خانوار با جمعیت ۱۲ هزار و ۶۰۰ در استان نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ژ

100 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.