فراهم نبودن زیرساخت های بخش تالو ووشو در اردبیل

رئیس هیئت ووشوی استان اردبیل گفت: با وجود موفقیت ووشوکاران اردبیلی در بخش ساندا، در رشته تالو با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و پیشرفت خاصی را مشاهده نمی‌کنیم.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ افشار رئیس هیئت ووشوی استان اردبیل تصریح کرد: با وجود شناسایی ضعف‌های ووشوی استان اردبیل در بخش تالو، همچنان با کمبود‌های چشمگیری در این رشته ورزشی مواجه هستیم تا علاقه‌مندان به تالو چشم انتظار حمایت‌های زیرساختی مسئولان باشند.

وی به فعالیت چشمگیر هیئت ووشوی استان در طی سالیان اخیر اشاره کرد و افزود: همواره ووشوکاران اردبیلی در رده‌های سنی مختلف بخش ساندا، افتخارآفرینی‌های متعددی را کسب کرده و در حد ملی و بین‌المللی خوش می‌درخشند هرچند در ویترین این افتخارات درخشش در دیگر بخش‌های ووشو خالی به نظر می‌رسد.

رئیس هیئت ووشوی استان اردبیل یادآور شد: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز رشته تالو، نیازمند برخورداری از فضا و «تالوفیلدهای» خاصی است که طبق پیش‌بینی‌ها با تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی می‌توان این رشته ورزشی را در اردبیل احیا کرد.

افشار توضیح داد: متاسفانه با وجود اینکه تالوی اردبیل دارای مربیان جوان و باانگیزه‌ای است، اما همچنان از لحاظ دانش‌افزایی مربیان و ارتقای سطح فنی نیازمند فعالیت‌های بیشتری هستیم.

وی با درخواست حمایت ویژه از اداره کل ورزش و جوانان برای توجه به ووشوی استان در بخش تالو، ادامه داد: با درک تنگنا‌های اقتصادی و کمبود اعتبارات، تالوکاران اردبیلی چشم‌انتظار حمایت‌های بیشتری هستند.

رئیس هیئت ووشوی استان به تشریح محبوبیت رشته ساندا و عدم موفقیت تالوکاران اردبیلی پرداخت و افزود: یکی دیگر از مهمترین دلایل عدم پیشرفت تالو در اردبیل، علاقه بیشتر ورزشکاران به بخش ساندا به دلیل فراهم شدن فرصت بیشتر در جدال‌های فیزیکی سالم است.

مسابقات لیگ برتر ووشوی استان برگزار می‌شود

رئیس هیئت ووشوی استان تصریح کرد: دومین دوره مسابقات لیگ برتر ووشوی استان اردبیل، از ۲۱ دی ماه در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان آغاز خواهد شد.

وی از پایان این دوره از رقابت‌ها در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: لیگ برتر ووشوی اردبیل با هدف تقویت رده‌های سنی پایه و ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران برگزار می‌شود.

افشار یادآور شد: برگزاری مسابقات ورزشی در رده‌های سنی پایه و توجه به استعدادیابی ووشوکاران، از جمله نیاز‌های مهم حوزه قهرمان‌پروری بوده و یکی از دلایل اصلی موفقیت ووشوی اردبیل، اعتماد کامل به مربیان و برگزاری رقابت‌های ورزشی در سطح کیفی مطلوب است.

منبع:مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.