فراخوان طراحی سه المان استان اردبیل توسط هنرمندان صنایع دستی

طراحی سه المان استان اردبیل شامل گنبد «الله الله»، کوه «سبلان» و پایگاه ملی «شهریری» توسط هنرمندان صنایع دستی در برنامه های زمستان بیدار انجام می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل با اعلام این خبر تصریح کرد: در قالب برنامه های زمستان بیدار، طراحی المان های استان اردبیل توسط هنرمندان صنایع دستی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در سه ماهه فصل زمستان هنرمندان صنایع دستی می توانند در هر رشته ای که فعالیت هنری دارند نسبت به طراحی و تولید المان ها اقدام کنند و آثاری خود را با طرح هایی از گنبد الله الله واقع در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، کوه سبلان و پایگاه ملی شهریری تولید کنند.

فلاحی گفت: در پایان زمستان طرح های ارائه شده داوری می شود و طرح های برند و شاخص نیز خریداری شده و در موزه صنایع دستی اردبیل با نام خود هنرمند در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به تجلیل از هنرمندان برتر اشاره کرد و گفت: با اهدای جوایز نفیس از هنرمندان برتر تجلیل می شود.

فلاحی افزود: این اقدام در راستای معرفی هر چه بیشتر المان های شاخص میراث فرهنگی و طبیعی استان و همچنین هدایت هنرمندان صنایع دستی جهت تولید آن است.

وی تاکید کرد: صنایع دستی باید بتواند فرهنگ و تاریخ غنی این منطقه را معرفی کند و با معرفی تولیدات در بازارهای ملی و جهانی فرصتی جهت معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان فراهم شود.

انتهای پیام/ع

طراحی و تولید المان های استان اردبیل

 

برچسب ها: صنایع دستی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.