دستگیری بیش از ۱۰۰۰ نفر متهم به قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت:: بیش از ۱۰۰۰ نفر متهم به قاچاق انواع کالا در مدت ۹ ماه امسال در مرز‌های استان دستگیر شده است.

دستگیری بیش از ۱۰۰۰ نفر متهم به قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از ارومیه، سردار عزت الله رشیدیان فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: در مدت ۹ ماه سالجاری ۲ هزار و ۱۵۱ مورد عملیات موفق مرزی در امر مبارزه با هرگونه قاچاق در مرز‌های استان رخ داده و در این راستا با هوشیاری و درایت مرزبانان انواع کالای قاچاق در کل به ارزش ۷۶۴ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال کشف و ضبط و یک هزار و ۲۰۱ نفر متهم نیز دستگیر و تشکیل پرونده شده است.

وی افزود: همچنین در این زمینه یک هزار و ۶۱۵ راس دواب و ۶۰۳ دستگاه خودرو توقیف و ۱۲ هزار راس هم احشام مهار شده است.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی در ادامه از جمله این کشفیات را بیش از ۳۸ هزار نخ انواع سیگار خارجی، ۴ هزار و ۵۹۴ جفت کیف و کفش زنانه، ۸۲۳ هزار و ۵۵۴ قلم انواع دارو و ۱۱ هزار و ۱۳۸ قلم انواع لوازم آرایشی عنوان کرد.

سردار رشیدیان کشف و ضبط ۶ کیلو گرم نقره، ۶۰۰ گرم طلا، ۸۱ هزار و ۱۵۰ ثوب البسه و ۶ هزار و ۴۷۵ متر پارچه را نیز از دیگر کشفیات در مدت ۹ ماه امسال نام برد.

وی همچنین افزود: در این مدت ۲۰۳ هزار دلار، ۲ هزار یورو، ۲۲ هزار لیر ترکیه و ۹ میلیون و ۸۷۵ دینار ارز قاچاق کشف و ضبط گشته است.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی در پایان یادآور شد: مرزبانان استان هر آن با عزمی راسخ و مقتدرانه با افراد سودجو و فرصت طلب برخورد کرده و این کشفیات نشانگر تلاش و زحمات شبانه روزی نیرو‌های مرزبانی در جهت برخورد و مبارزه با انواع کالای قاچاق بوده و انشاالله روز به روز شاهد پیشبرد این امر خواهیم بود.

انتهای پبام/م

دستگیری قاچاقچیان در مرز‌های آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.