رئیس کل دادگستری استان قزوین:

پرونده میراث فرهنگی قزوین فارغ از مسائل سیاسی رسیدگی می‌شود/ احضار چند تن از کارمندان در معرض اتهام به دادگاه

پرونده میراث فرهنگی قزوین فارغ ازمسائل سیاسی رسیدگی می‌شودرئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: پرونده اداره کل میراث فرهنگی استان به دور از مسائل سیاسی و بر اساس موارد اتهامی رسیدگی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان درباره بازداشت مدیران میراث فرهنگی استان گفت: این موضوع در پی بررسی چندین ماهه اداره کل بازرسی استان صورت گرفته و بازرسان به این نتیجه رسیدند که جرائمی اتفاق افتاده و اموال غیرمنقولی از دولت بدون قرارداد، ضابطه و رعایت تشریفات قانونی و صرفه و صلاح بیت المال در اختیار افراد گذاشته شده است.

حجت الاسلام قدرتی افزود: مستنداتی ارائه شده و ادعا این است که جعل و تبانی در معاملات دولتی و مداخله کارکنان دولت در معاملات صورت گرفته و حقوق دولت تضییع شده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد در زمینه حفظ حقوق بیت المال نظارت کافی نشده و در حال حاضر چند اتهام مطرح شده و سه نفر در بازدداشت هستند و چند نفر دیگر از کارمندان اداره و خارج از آن در معرض اتهام قرار دارند که احضار خواهند شد.


بیشتر بخوانید: متهمان پرونده میراث فرهنگی قزوین ۶ نفر هستند 


رئیس کل دادگستری استان یادآور شد: ضمن تشکر از مدیرانی که زحمت می‌کشند و کار‌های خوبی انجام می‌دهند، اما این دلیل نمی‌شود که اگر کسی مرتکب جرمی شده باشد به جرائم وی رسیدگی نشود.

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: دستگاه قضایی بدون توجه به مباحث سیاسی و جناحی که گاهی در استان وجود دارد وارد رسیدگی شده است و در این پرونده هم همین گونه ورود کردیم و گزارش کارشناسی شده از یک مرجع حافظ حقوق بیت المال به نام سازمان بازرسی، به دستگاه قضایی رسیده و بررسی می‌شود و متهمان باید از خود دفاع کنند .

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: این افراد محترمانه احضار شدند و تاکنون نتوانسته اند از خود دفاع موجهی به قاضی پرونده ارائه دهند و بازپرس را قانع کنند .

وی اضافه کرد: به هر حال این پرونده ادامه دارد و در این زمینه هم خواهش می‌کنم و هم به برخی از افرادی که این موضوع را دامن می‌زنند و رنگ سیاسی به آن می‌دهند، اخطار می‌کنم تا مسئله را با فضاسازی از روند قانونی خارج نکنند.

حجت الاسلام قدرتی گفت: در رسیدگی به این پرونده هیچ مباحث سیاسی و جناحی اصلا مطرح نیست و سوابق خوب همه مدیران  برای ما قابل توجه و احترام است و آن را در بررسی لحاظ خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: هر کسی در هر مقام و جایگاهی اگر به حقوق مردم و بیت المال تعرض کند و خدای ناکرده تقصیری صورت گیرد و بیت المال تضییع شود، باید پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: ما مدیران امین مردم هستیم، اما گاهی ممکن است برخی از مسیر منحرف شوند لذا باید یادآورشد در مجموعه میراث فرهنگی استان چند نفر مسائلی داشتند که به مدیران ارشد استان هم قبلا اطلاع دادیم و توجیه شدند و همکاری قانونی لازم را به عمل آوردند که جای تشکر دارد.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: دلایل و موارد مشاهده شده طبق مقررات و رعایت موارد قانونی ارائه شده و با رعایت مقررات رسیدگی خواهد شد و در هنگام بازداشت هم طبق قانون و با رعایت حقوق همه افراد روند بازداشت طی شده، اما مصالح فرد مذکور و جهت جلوگیری از جابجایی اسناد و مدارک اقتضا می‌کرد در محل کار دستگیر نشوند و نظر دستگاه قضایی این بود با رعایت حرمت و جایگاه ایشان این کار انجام شود.

رییس کل دادگستری استان افزود: همچنین برخی از مکان‌های تاریخی نیز که به صورت غیرقانونی در اختیار افراد و اشخاص قرار داشت به منظور جلوگیری از استمرار جرم و تصرفات غیرقانونی ایشان پلمب شد تا در اسرع وقت و طبق مقررات در خصوص بهره برداری قانونی آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/

بررسی پرونده میراث فرهنگی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار