همراه شدن دستگاه‌های ذی ربط در برخورد و مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : همراه شدن دستگاه‌های ذی ربط در برخورد و مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور یکی از راه‌هایی است که رسیدن به سلامت جامعه را تسهیل می‌کند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیکاری، بی انگیزگی کاسب‌های معتبر، عدم پرداخت مالیات و مشکلات اقتصادی همگی از تبعات قاچاق هستند، اما این یک سوی قضیه است، زیرا وقتی به قاچاق کالا‌های سلامت محور می‌رسیم باید به همه این مشکلات وعواقب ناگوار دیگری مثل بیماری و لطمه به سلامت جامعه را نیز اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت و سلامت ۲ نعمت بزرگی هستند که خداوند به بندگانش عطا کرده است، گفت : ورود یک ماده غذایی آلوده به کشور می‌تواند جان یک جامعه را به خطر بیندازد و این موضوع کار نگهبانان سلامت را حساس‌تر و دشوارتر می‌کند.

مرادی افزود: یکی از مهمترین مشکلات قاچاق کالا‌های سلامت محور ورود بی رویه دارو‌های نیروزا از مرز‌ها است که متاسفانه بسیاری از جوانان بر اثر مصرف این دارو‌ها دچار عوارض جبران ناپذیری از جمله عقیمی، مشکلات جنسی، ریزش مو و مشکلات قلبی شده اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با اشاره به دخالت برخی از عطاری‌ها در امور پزشکی که باعث بروز مشکلاتی برای مردم، گفت: این افراد با تجویز‌های ناصحیح خود موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی از جمله قطع عضو به بعضی از همشهریان شده اند.

قباد محمدی افزود: عرضه انواع دارو‌های دست ساز، دارو‌های مخدر و روانگردان توسط برخی از این عطاری‌ها نیز از دیگر معضلات این صنف است که می‌طلبد دستگاه‌های نظارتی برای برخورد با متخلفان این صنف تصمیماتی اتخاذ کنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه نیز گفت: در بازدید کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه از سطح عرضه مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی حدود ۳۱۰ لیتر مایع سفید کننده و ۳۲۵ لیتر مایع جرم گیر غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی کشف و توقیف شد.

به گفته شهریار مستوفی، پرونده این مورد برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی ربط ارجاع شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مواد شوینده و بهداشتی به طور مستقیم با سلامت افراد سروکار دارد شهروندان حتماً در خرید این اقلام به پروانه بهداشتی و ساخت، تاریخ تولید و انقضاء محصول و نیز در صورت وارداتی بودن کالا به برچسب اصالت و سلامت درج شده بر روی آن دقت نمایند.

 

 

انتهای پیام/د

بیکاری از تبعات قاچاق است

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.