نصب قاطع‌های حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سامراء از نصب قاطع (دیواره حائل بین قسمت زنانه و مردانه) حرم مطهر امامین عسکریین با همت استادکاران خوزستانی خبر داد.

نصب قاطع‌های حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلامبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  عباس قطب الدینی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سامراء گفت: قاطع همان دیواره حائل بین بخش زنان و مردان در حرم‌های مطهر است؛ در برخی زمان‌ها مثل اربعین به دلیل ازدحام جمعیت، فشار زیادی به حائل‌های قدیمی که عمدتا از چوب بود، وارد می‌آمد و آن‌ها را می‌شکست.

وی افزود: جوانان خوش‌فکر ایرانی با حمایت خیران خوزستانی، قاطع‌های جدیدی را طراحی و ساختند که افزون بر طرح زیبا، استحکام بالایی نیز دارد. ستون‌های این کار استیل است و ضمن مقاوم بودن زیبا هستند. برای قا‌ب‌های میان استیل نیز از شیشه ضد گلوله استفاده شده که روی آن طرح‌های مذهبی نقش بسته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات سامراء اظهار داشت: یکی از هموطنان خوزستانی به‌نام حاج محمدتقی علاقبندیان و مردم شهید پرور آبادان هزینه ساخت این قاطع‌ها را تامین کرده‌اند.

وی افزود: تعداد استادکاران متبرعین جهت ساخت این قاطع‌ها ۱۱۰ نفر بود که گروهی متشکل از ۲۸ استادکار، کار نصب آن‌ها را انجام دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عتبات ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار