مدیرکل محیط زیست اردبیل خبر داد

فعالیت ۶۶ محیط بان در استان اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از فعالیت ۶۶ محیط بان در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل امروز در دوره آموزشی ضابطین دادگستری محیط بانان استان اردبیل افزود: طبق استاندارد‌های اعلام شده این استان باید از ۱۴۰ محیط‌بان برخوردار باشد در شرایطی که ۶۶ محیط بان در منطقه فعال هستند.
وی تصریح کرد: به ازای هر ۱۰ هزار هکتار یک محیط بان نیاز است و ارائه آمار در خصوص کمبود محیط بانان استان با نادیده گرفتن مناطق آزاد و شکار ممنوع اعلام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: از ابتدای سال جاری ۱۶ اسلحه شکار کشف و ضبط شده و ۱۹۹ متخلف شکار و صید نیز دستگیر شده است.
خداپرست یادآور شد: مناطق حفاظت شده و نواحی چهار گانه زیست محیطی استان دارای مساحت ۱۴۰ هزار هکتاری بوده که ۱۷/۵ درصد از این نواحی شکار ممنوع است.
وی ادامه داد: ۱۱ پاسگاه محیط بانی در ۹ اداره شهرستانی فعال هستند که به صورت ثابت و سیار نظارت‌های خود را تداوم می‌بخشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: آموزش اساس توانمندی همکاران بوده و با برگزاری دوره‌های مختلف توجیهی در صدد ارتقای توان‌افزایی محیط بانان فعال استان هستیم.
خداپرست به برخورداری این استان از سه اسلحه بیهوشی اشاره کرد و افزود: در سال جاری نحوه بکارگیری از سلاح‌های بیهوشی انجام پذیرفته تا در مواقع مورد نیاز کاربردی شود.
انتهای پیام/ح

دستگیری 199 متخلف صید و شکار در اردبیل

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار