مدیرکل علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی عنوان کرد؛

شبکه پایش هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان توسعه می‌یابد

مدیرکل علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی برای بررسی ظرفیت‌های توسعه شبکه پایش هواشناسی دریایی در سواحل مکران به چابهار، کنارک و زرآباد سفر کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ، بهزاد لایقی مدیرکل مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی که به همراه مصطفی ایزدفر رئیس اداره امور شبکه ایستگاه‌های هواشناسی  به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، گفت: تعداد ایستگاه‌های هواشناسی در دریایی سیستان و بلوچستان بسیار ناکافی می‌باشد و بر توسعه شبکه پایش دریایی استان سیستان و بلوچستان باید تلاش کرد.

در ادامه محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این بازدید بررسی‌های میدانی برای جانمایی بهترین نقطه برای به آب اندازی یک دستگاه بویه هواشناسی جدید در یکی از نقاط ساحلی سواحل مکران در بنادر چابهار و زرآباد در سیستان و بلوچستان و بندر جاسک در استان هرمزگان انجام شد.

وی با اشاره به کمبود شدید بویه هواشناسی در سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به وجود تنها یک بویه هواشناسی در نوار ۳۰۰ کیلومتری سواحل استان پیشنهاد شد تا این سکوی هواشناسی شناور در آب در نزدیک سواحل زرآباد به آب اندازی شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسعه شبکه پایش هواشناسی در سواحل مکران در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور با تاکید بر سواحل مکران در دستور کار هواشناسی است.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح حداقل پنج ایستگاه جدید در نوار ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان تاسیس می‌شود که روند ساخت ۲ ایستگاه آغاز شده است.

حیدری اظهار داشت: علاوه بر این توسعه تجهیزات ایستگاه هواشناسی چابهار نیز در دستور کار است تا خدمات هواشناسی مناسبی برای توسعه پایدار این منطقه ارائه شود.

وی به اهمیت داده‌های پایه هواشناسی در توسعه سواحل مکران اشاره کرد و افزود: تامین سلامت و افزایش بهره وری اقتصادی ترابری دریایی، کاهش ریسک آسیب پذیری در فعالیت‌های دریایی، تقویت پیش بینی‌های دریایی، ثبت داده‌های اقلیمی برای بهره برداری در امور توسعه‌ای در سواحل مهم‌ترین ماموریت هواشناسی در سواحل مکران است.

انتهای پیام /ا

 سفر مدیرکل علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی به چابهار

برچسب ها: اخبار علمی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.