سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از کشت پاییزه سیر در سطح ۱۴ هکتار برای نخستین بار در شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین احدی عالی، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل با اعلام این خبر افزود: امسال برای اولین بار کشت پاییزه سیر در سطح ۱۴ هکتار در شهرستان اردبیل انجام شد.
وی افزود: این میزان کشت سیر در اراضی روستا‌های کلخوران فولادلو، نیار، شیخ کلخوران، آقبلاغ آقاجان خان و گیلانده و شهر هیر صورت گرفته است.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل ادامه داد: سیر محصولی است که در مقابله با سرما بسیار مقاوم بوده و شهرستان اردبیل شرایط مساعد آب و هوایی را برای کاشت این محصول دارا می‌باشد.
وی در ادامه بیان کرد: مزایای کشت سیر علاوه بر خواص خوراکی و درمانی آن، قیمت مناسب محصول در بازار و مقرون به صرفه بودن برای کشاورزان، نیاز کم به آبیاری، کاهش علف‌های هرز و بهبود ساختمان خاک است.
وی زمان کاشت این محصول را در شهرستان اردبیل از اواخر مهرماه تا آخر آبان ماه اعلام کرد و افزود: طبق توصیه‌های کارشناسان، کاشت پاییزه سیر در تناوب با سیب زمینی بهترین نتیجه را خواهد داد.
احدی عالی در ادامه سخنان خود افزود: در راستای سیاست تغییر الگوی کشت و صرفه جویی در مصرف آب، کشت سیر در صورت موفقیت آمیز بودن در منطقه ادامه خواهد یافت و شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول و افزایش تولید آن در سال‌های آینده در این شهرستان خواهیم بود.
انتهای پیام/ح

کشت پاییزه سیر در 14 هکتار از اراضی اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.