مدیر عامل بانک ملی ایران:

طرح‌های سرمایه گذاری اردبیل تا ۲۰ هزار میلیارد ریال حمایت می‌شود

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: از طرح‌های سرمایه گذاری استان اردبیل در حوزه‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا حسین زاده، مدیر عامل بانک ملی ایران عصر امروز در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل که در سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: در جلسه امروز طرح‌ها و پروژه‌های استان اردبیل در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و بانک ملی این آمادگی را دارد اعتبارات مناسبی را تا ۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی و طرح‌های گردشگری استان اردبیل ارائه دهد.
وی افزود: وضعیت اقتصادی کنونی کشور در حالت خاصی به سر می‌برد و افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر با عث شده است که واحد‌های تولیدی و صنعتی برای ادامه فعالیت خود نیازمند سرمایه در گردش باشند به همین دلیل تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی فعال جهت حفظ اشتغال موجود در اولیت‌های بانک ملی است.
مدیرعامل بانک ملی ایران تصریح کرد: با توجه به این موضوع انتظارات برای حمایت از بخش تولید و صنعت کشور از بانک‌ها بالا رفته است و از طرفی دیگر منابع بانکی نیز محدودیت‌هایی دارند و به همین دلیل باید از حداقل منابع به صورت حداکثری در جهت رشد و توسعه اقتصاد کشور بهره برد.
حسین زاده ادامه داد: در این راستا حمایت از واحد‌های تولیدی فعال که محصولاتی با بازار فروش مناسب دارند در اولویت‌های اصلی بانک‌ها قرار دارد و در کنار آن باید تلاش کرد تا قیمت تمام شده محصولات پایین آمده و اقدامات اساسی در افزایش کیفیت محصولات داخلی انجام شود.
وی تصریح کرد: اکنون که کشور در شرایط تحریم قرار دارد باید از این وضعیت بهره برده و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد به گونه‌ای که با حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی داخلی در بالابردن کیفیت محصولات و رونق تولید در کشور تلاش کرد.
مدیرعامل بانک ملی ایران تشریح کرد: یکی از راه‌های غلبه بر تحریم‌های دشمنان کشور حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است و از این رو وظیفه سنگینی بر دوش بانک‌ها برای حمایت از فعالان بخش خصوصی قرار گرفته است.
حسین زاده عنوان کرد: در استان اردبیل نیز اقدامات موثری در راستای توسعه و رونق اقتصادی انجام شده است و سرمایه گذاران فعالی در این استان مشغول به کار هستند.
وی بیان کرد: با توجه به موقعیت خاص و ویژه استان اردبیل در خصوص جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بی نظیر در این استان حمایت از طرح‌های گردشگری می‌تواند راه گشای حل مشکلات اقتصادی استان شود.
حسین زاده گفت: برای حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اردبیل نیز اقدامات موثری انجام شد و یکی دیگر از راه‌های غلبه بر تحریم‌ها صادرات تولیدات داخل کشور به کشور‌های همسایه است که با توجه موقعیت جغرافیایی استان اردبیل که در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان بوده و این موضوع زمینه‌های مناسبی را برای توسعه اقتصادی استان مهیا می‌کند.
انتهای پیام/ح

راه‌های غلبه بر تحریم‌ها حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.