جاده چالوس در چهاردهمین روز دی ماه یکطرفه می‌شود

رئیس پلیس راه مازندران از یکطرفه شدن جاده چالوس از عصر ۱۴ دی ماه خبر داد.

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به اجرای طرح انتظامی ترافیک زمستانه در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: نیرو‌های پلیس راه هم اکنون به همراه تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی و راه و شهرسازی در جاده‌های کرج - چالوس، هراز، سوادکوه و کیاسر به ساری مستقر هستند و رانندگان ومسافران خدمات دهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمد وشد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از جاده کرج- چالوس ممنوع است، افزود: آمد و شد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ فردا جمعه ۱۴ دی ماه از کرج به مرزن آباد ممنوع است.

سرهنگ قدمی گفت: با اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل، رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ فردا از مرزن آباد به کرج یک طرفه می‌شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران باز نگه داشتن جاده‌های چالوس، هراز، سوادکوه، کیاسر - ساری را، افزایش انضباط ترافیکی وسایل نقیله، مدیریت حوادث ترافیکی در زمان بارش برف و کولاک و سقوط بهمن و حضور بموقع برای کمک به در راه ماندگان را از اهداف اجرای طرح طرح انتظامی ترافیک زمستانه برشمرد.

وی افزود: ۲ بالگرد اورژانس و هلال احمر در اجرای طرح ترافیکی زمستان فعالیت دارند که مردم باید در سفر‌ها به مبدا و طول مسیر تا مقصد همواره به هشدار‌های پلیس توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی از مسافران خواست با توجه به بارندگی و بارش برف در ارتفاعات استان تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، البسه و غذای گرم به همراه داشته باشند و پیش از حرکت سیستم‌های گرمایشی، برف پاک کن و چراغ‌های روشنایی خودرو را بررسی کنند.

سرهنگ قدمی گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

نام رسمی جاده چالوس جاده ۵۹ است؛ در آذرماه سال ۱۳۱۲ این جاده افتتاح شد، اما تنها یک افتتاح نمادین در آن روز‌ها صورت گرفت، حدود ١٠سال به طول انجامید تا کار احداث جاده بطور کامل به اتمام برسد و در حال حاضر نیز عملیات‌های مختلف راهداری برای نگهداری و رسیدگی به وضعیت آن در مقاطع مختلف از سال دنبال می‌شود.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

انتهای پیام/ آ

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های منتهی به شمال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.