بارگیری سالانه ۱۵۰ میلیون تن کالا در بنادر کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سالانه ۱۵۰ میلیون تن انواع کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی روز گذشته در جریان بازدید از بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی میزان صادرات غیرنفتی را از نظر وزن ۲ برابر واردات غیر نفتی دانست و افزود: بنادر کشو در زمینه صادرات غیر نفتی موفق عمل کرده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری ایجاد شده در بندر و دریانوردی خرمشهر را ۳۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: برای بهسازی و بازسازی اساسی پس کرانه‌ها و اسکله‌های بندر خرمشهر ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

راستاد میزان تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر را یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن صادرات غیرنفتی عنوان کرد و افزود: این میزان تخلیه و بارگیری از بندر خرمشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد دارد.

وی گفت: علاوه بر این برای توسعه زیرساخت‌های کانتینری بندر خرمشهر بالغ بر یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی برای رو بنا‌ها و یارد‌های کانتینری و تجهیز پایانه کانتینری خرمشهر سرمایه گذاری شده و مراحل نهایی را طی می‌کند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با توجه به اقداماتی که انجام شده انتظارمی رود بندر خرمشهر سهم بیشتری را نسبت به بنادر و دریانوردی حمل و نقل دریایی کشور جذب کند.

راستاد به کشتی‌های مسافری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بندر خرمشهر دارای پایانه مسافری کاملا آماده برای خدمات رسانی به کشتی‌های مسافربری است بنا بر این از نظر تعرفه‌هایی که سازمان بنادر در این حوزه دارد به گونه‌ای عمل خواهد شد تا انگیزه‌ای برای فعالان این حوزه فراهم شود و از نظر زیرساختی هیچ محدودیتی در خرمشهر وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: برقراری خط کشتیرانی مستلزم این است که شرکت‌های کشتیرانی پیگیری لازم را با شرکای خود در کشور‌های مختلف داشته باشند و خطوط را برقرار کنند. سازمان بنادر و دریانوردی کاملا از برقراری خطوط کشتیرانی کشور‌های همجوار استقبال می‌کند و امکانات زیرساختی را برای آن تامین می‌کند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حتی اگر نیاز به تامین کشتی‌های مسافربری جدید باشد سازمان بنادر و دریانوردی این آمادگی را دارد تا تسهیلات مناسب و سهل الوصول از محل وجوه اداره خود به متقاضیان و فعالان بخش خصوصی اعطا کند بنا بر این اگر چه انگیزه و تقاضای کافی برای برقراری خط مسافری شرکت‌های کشتیرانی وجود داشته باشد زمینه برای شروع فعالیت مسافربری در مسیر‌های مختلف فراهم است.

راستاد افزود: در بسیاری مسیر‌های داخلی شاهد استقبال از مسیر‌های دریایی هستیم که این توسعه در مسیر قشم به بندرعباس در استان هرمزگان و بندر خرمشهر به کویت و عراق قابل مشاهده است.

انتهای پیام / د

بارگیری کالا از بنادر کشور

برچسب ها: کالا ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.