مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین :

ممنوعیت قطع یا هرس کردن درختان بدون اجازه شهرداری

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: قطع یا هرس کردن درختان در محدوده شهر بدون اجازه شهرداری ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

ممنوعیت قطع یا هرس کردن درختان بدون اجازه شهرداریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،محمد صادق مظفری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با بیان اینکه قطع یا هرس درختان بدون اجازه شهرداری غیرقانونی است گفت: برای قطع و هرس درختان در معابر و اماکن عمومی، دولتی و خصوصی واقع در محدوده و حریم شهر، با درخواست مالکان، متولیان و اشخاص مسوول این اماکن و در مواردی که درخت مورد اشاره مانع عبور و مرور طبیعی باشد و یا وجود آن برای مالکان و ساکنان مزاحمت ایجاد کرده باشد، پس از ارایه درخواست، موضوع در کمیسیون ماده ۷ مطرح و تصمیم گیری می‌شود.

به گفته مظفری، در اجرای طرح‌های توسعه شهری، سعی بر به حداقل رساندن آسیب و تخریب فضای سبز است و در مرحله بعد در صورت فراهم بودن شرایط لازم، درخت به مکانی دیگر منتقل می‌شود.

مظفری تصریح کرد: امسال ۶۲ پرونده در کمیسیون مطرح و بر اساس قوانین و مقررات موجود اعلام رای شده که ۲۷ مورد منجر به شکایت سازمان در مراجع قضایی شده است.

وی، کاهش خسارت به فضای سبز را نتیجه همکاری شهروندان دانست و از پیمانکاران و سازندگان بنا در حریم فضای سبز شهری خواست برای جلوگیری از هر گونه تخریب و صدمه به درختان، از تخلیه مصالح ساختمانی در بستر درختچه‌ها و درختان که مانع رسیدن آب می‌شود، خودداری کنند.

انتهای پیام/

ممنوعیت قطع یا هرس درختان بدون اجازه شهرداری غیرقانونی است

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
باسلام
جهت کاهش خسارت به خودروها وافرادگذری و فضای سبز وظیفه شهروندی دانسته که تلفنی به اطلاع دوستان درشهرداری فضای سبزبرسانم جهت حرس کردن درخت تان اقدام نماینداما اقدامی انجام نشد.و درکمال تاسف بجای رسیدگی واقدام میگویند شماباید درخواست بزنیدتاما اقدام نمایم. متاسفم واقعا