مرگبارترین سوانح هوایی در سال ۲۰۱۸

شبکه ایمنی حمل و نقل هوایی از افزایش آمار سقوط هواپیماها در کل جهان و تلفات ناشی از آن در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبکه ایمنی حمل و نقل هوایی از افزایش آمار سقوط هواپیماها و تلفات آن در سال 2018 خبر داد.

بر اساس گزارش این شبکه، 15 هواپیما در سال 2018 سقوط کردند که مجموع تلفات آن‌ها 553 مسافر و خدمه بوده است و این آمار نسبت به سال 2017 افزایش داشته است. در سال 2017، چهل و چهار نفر در 10 سانحه هوایی کشته شدند که سومین سال امن در تاریخ هوانوردی محسوب می‌شود.

مرگبارترین سقوط هواپیماها  در سال 2018+ آمار تلفات سوانح هوایی

در حالی آمار سوانح هوایی در سال 2018 افزایش داشته است که سرمایه‌گذاری‌های بلندمدتی در ناوگان هوایی جهان در راستای بهبود ایمنی انجام شده است.

هارو رانتر، مدیر اجرایی شبکه ایمنی حمل و نقل هوایی با انتشار بیانیه‌ای همزمان با آغاز سال نوی میلادی گفت: اگر میزان سوانح هوایی طی 10 سال گذشته یکسان باقی مانده بود، سال گذشته باید 39 حادثه هوایی رخ می داد. وی افزود نباید پیشرفت‌های گسترده در زمینه ایمنی سفر هوایی را نادیده گرفت.

بازنگری در آمار و ارقام پنج سال گذشته نشان می‌دهد حوادثی که به دنبال از دست رفتن کنترل هواپیما رخ می‌دهد همچنان یک نگرانی عمده امنیتی محسوب می‌شود. از دست رفتن کنترل هواپیما عامل اصلی 10 سقوط از مجموع 25 سانحه هوایی است.

مرگبارترین سانحه هوایی سال گذشته در 29 اکتبر رخ داد که هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هوایی لاین ایر با 198 مسافر و خدمه در دریای جاوای اندونزی سقوط کرد. علت این سانحه هوایی از دست رفتن کنترل هواپیما بود. شرکت لاین ایر امروز پنجشنبه اعلام کرد  به جستجوهای بی‌نتیجه خود برای یافتن دومین جعبه سیاه این هواپیما پایان داده است.

در 18اُم ماه می نیز هواپیمای بوئینگ 737 شرکت گلوبال ایر با 112 مسافر و خدمه  در نزدیکی فرودگاه هاوانا در کوبا سقوط کرد.

سقوط هواپیمای آنتونوف 148 خطوط هوایی روسیه نیز  در 11 فوریه 71 کشته بر جای گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م.
۲۱:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۷
اگه آمار جهانی است پس سانحه وحشتناک atr که در یاسوج سقوط کرد و همه سرنشینان کشته شدند چرا هیچ اسمی ازش بُرده نشد.
Iran (Islamic Republic of)
balad
۱۳:۵۰ ۱۳ دی ۱۳۹۷
خدارو شکر که واسه حادثه ای پیش نیومد
Germany
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۳ دی ۱۳۹۷
پس سانحه یاسوج چی شد هواپیمای atr؟
آخرین اخبار