نبض توسعه دنیای امروز در دستان استارتاپ ها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امروز بخش اصلی نبض توسعه در دستان استارتاپ ها است و نیاز است تا تمرکز بیشتری بر این حوزه صورت گیرد.

اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست با مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،گفت: عمده تمرکز سازمان منطقه آزاد اروند بر حوزه کلان پروژه‌ها بوده است.

وی بابیان اینکه امروز بخش اصلی نبض توسعه در دستان استارتاپ ها است، افزود: اقداماتی در همین خصوص نیز در منطقه آزاد اروند انجام‌شده است اما با توجه به افزایش اهمیت استارتاپ ها نیاز است تا تمرکز بیشتری بر این حوزه شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند یک جامعه کوچک و نمونه‌ای از جامعه بزرگ‌تری به نام جمهوری اسلامی ایران است. آبادان و خرمشهر از دیرباز دروازه ورود تمدن به کشور بوده‌اند و آثار آن نیز همچنان در منطقه مشهود است.

زمانی ادامه داد: مردم منطقه آزاد اروند با تکنولوژی بیگانه نیستند و همواره از ایده‌های جدید در این منطقه استقبال شده است.

وی بابیان اینکه آغاز به کار جدی‌تر استارتاپ ها نیازمند انجام اقدامات پایه‌ای است، افزود: باید مطالعاتی انجام شود تا بدانیم کار بر روی کدام حوزه‌ها اهمیت بیشتری دارد و تمرکز استارتاپ ها در این منطقه بر روی کدام موضوعات موفق‌تر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: با توجه به تقویت صنعت فولاد، آلومینیوم و نفت در منطقه آزاد اروند و انرژی بر بودن این صنایع، لزوم بهینه‌سازی مصرف انرژی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

زمانی گفت: استارتاپ هایی که در این حوزه فعالیت کنند می‌توانند موفق‌تر باشند چراکه نیاز به این حوزه در منطقه آزاد اروند احساس می‌شود.

وی  خصوصی‌سازی را عامل چابک‌تر شدن طرح‌ها دانست و افزود: بانک‌ها نیز باید از استارتاپ ها حمایت کنند و با ارائه وام‌های کم‌بهره به تقویت ایده‌های جدید کمک کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند پژوهش را پایه و اساس پیشرفت در حوزه‌های مختلف خواند و گفت: حمایت از پژوهش مؤثرترین گام در پیشرفت و توسعه است.

انتهای پیام/ د

افزایش اهمیت استارتاپ ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.