امسال ۲۸۳ هزار تُن چغندرقند از مزارع نقده برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: برداشت چغندرقند از ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در این شهرستان به اتمام رسیده است و ۲۸۳ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شده است.

ناصر قره پاپاق مدیر جهاد کشاورزی نقده در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: کار برداشت محصول از اراضی زیرکشت شهرستان نقده به پایان رسیده و کشاورزان در حال حمل آن به کارخانه‌های قند استان هستند.

وی افزود: تاکنون ۳۶۵ هزار تن چغنرقند توسط چغندرکاران نقده و شهرستان‌های اطراف به کارخانه قند نقده تحویل شده است و خرید محصول تا زمان مراجعه کشاورزان ادامه دارد.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی محصول چغندر قند برای سال جاری حدود ۳۱۲ تومان با عیار ۱۶ درصد تعیین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نقده اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند محصولات خود را با توجه به ظرفیت مرکز خرید این شهرستان به صورت مقطعی به کارخانه قند نقده تحویل دهند.

قره پاپاق بیان کرد: برداشت این محصول از اواسط شهریور سال جاری در این شهرستان آغاز شده بود و تا اواخر آذرماه ادامه یافت.

وی گفت: رعایت حقوق چغندرکاران، تسریع در خرید به موقع محصول چغندرکاران در محدوده زمانی تعیین شده و برنامه ریزی دقیق برای اجرای آن از مواردی است که باید رعایت و اجرایی شود.

شهرستان نقده دارای ۲۰ هزار و ۳۹۶ هکتار زمین زراعی آبی، ۲۹ هزار و ۳۲۵ هکتار زمین دیمی، هفت هزار و ۶۰۶ هکتار باغ و ۴۲ هزار هکتار اراضی ملی است.

انتهای پیام / س خ

برداشت چغندر قند از مزارع شهرستان نقده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.