پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت:

افزایش ۵ برابری محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

تولید محصولات کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ۵ برابر افزایش یافت.

افزایش قابل توجه محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تولید محصولات کشاورزی در استان، طی ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به میزان قابل توجه و تا حدود ۵ برابر افزایش یافت.

وی افزود: محصولات کشاورزی این استان هم اکنون از ۲۹۶ هزار تن، به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

غریب، میزان محصولات زراعی در سال‌های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان را ۲۲۱ هزار تن اعلام و اضافه کرد: این رقم در سال زراعی جاری به ۹۱۳ هزار تن رسید.

وی همچنین میزان تولید محصولات باغی استان در چهار دهه قبل را سالانه ۲۹ هزار تن و در سال زراعی گذشته افزون بر ۱۹۵ هزار تن اعلام کرد.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سالانه تنها ۴۷ هزار تن دام و طیور در این استان تولید می‌شد که اکنون به ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

غریب با بیان تولید ۷ هزار تن قارچ دکمه‌ای و بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای طی سال جاری در استان، افزود: قبل از پیروزی انقلاب، تولید این محصولات در استان قابل توجه نبود.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر تولید برخی از محصولات کشاورزی طی سال جاری توسط چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان با تولید حدود ۲۴ هزار تن ماهی سردابی قزل آلا و ۲۴ هزار تن بادام مرغوب صادراتی، حائز رتبه نخست تولید این محصولات شده است.

غریب گفت: بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین با تولید سالانه ۳۴ هزار تن هلوی مرغوب، رتبه هفتم و ۷ هزار تن گردو، رتبه نهم کشور طی ۲ سال گذشته را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: این استان با تولید سالانه بیش از ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز برابر با ۳.۵ درصد تولید گوشت قرمز کشور، رتبه نهم این بخش را دارا می‌باشد.

غریب همچنین سرانه تولید شیر خام در چهارمحال و بختیاری را ۲۴۲ کیلوگرم بیان کرد و گفت: این استان با این میزان تولید، رتبه دوم تولید سرانه شیر خام کشور را دارد.

انتهای پیام/ش

افزایش ۵ برابری تولید در بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار