واکنش ریاست جمهوری افغانستان به اظهارات اخیر ترامپ

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: واشنگتن باید در خصوص اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر برحق بودن تجاوز شوروی به افغانستان توضیح دهد.

واکنش ریاست جمهوری افغانستان به اظهارات اخیر ترامپبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که میان اظهارات و برنامه رسمی ایالات متحده تفاوت وجود دارد، بنابراین کابل از واشنگتن در این خصوص توضیحات بیشتر خواسته است.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته بود که ورود شوروی به خاک افغانستان یک اقدام درست و برحق بوده است.

ریاست جمهوری افغانستان گفته است: «پس از تجاوز شوروی سابق، تمام رؤسای جمهور آمریکا نه تنها این تجاوز را مورد نکوهش قرار دادند، بلکه حامی جهاد مقدس افغان ها باقی ماندند. میان اظهارات و برنامه رسمی این کشور تفاوت وجود دارد، به همین سبب ما از حکومت دوست ایالات متحده آمریکا به خاطر یک سلسله اظهارات، از طریق مراجع دیپلماتیک در خصوص بعضی از برنامه ها وضاحت خواسته ایم.»

ارگ ریاست جمهوری افغانستان افزوده است: «روابط ما با دنیا بر اساس منافع مشترک تدوین شده است و نیروهای بین‌المللی در افغانستان نه تنها برای افغانستان بلکه به منظور امنیت جهان و کشورهای دوست حضور دارند.»

ارگ ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرده است که افغان ها در دوران جهاد حملات انتحاری انجام نمیدادند و تهدیدی برای سایر کشورها ایجاد نکرده بودند.

یادآوری می کنیم که دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۳ جنوری در یک نشست مطبوعاتی در کاخ سفید گفت که جنگ افغانستان سبب فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی گردید. ترامپ ورود شوروی به خاک افغانستان را یک اقدام درست نامید و افزود که آنها این کار را به خاطر مقابله با تهدیدهای تروریستی انجام دادند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار