مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: ۱۹هزار و ۷۵۰ طرح کسب و کار خرد و کوچک از تسهیلات اشغال زایی برخوردار شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: دولت در مرحله اول و دوم، سهمیه اعتباری که برای پرداخت تسهیلات در این مناطق از محل منابع بانک‌ها و یا موسسات عامل و صندوق توسعه ملی ابلاغ کرده بود، ۳ هزار میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی و ۳ هزار میلیارد تومان هم منابع ۴ موسسه عامل بود که صندوق کارآفرینی امید هم یکی از این ۴ موسسه عامل به شمار می‌رود.

وی افزود: بانک کشاورزی به تنهایی عاملیت ۵۰ درصد از این منابع را برعهده داشت و عاملیت ۵۰ درصد مابقی را هم سه موسسه دیگر به طور مساوی برعهده داشتند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور ادامه داد: بیشترین تعداد طرح‌ها با توجه به ماهیت محیط‌های روستایی که کسب و کار‌های خرد و کوچک بود به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده به همین سبب، ۳۲ هزار طرح در مرحله نخست ارجاع و بررسی شده که اعتبار صندوق در این مرحله یک‌هزار میلیارد تومان بوده و دو موسسه دیگر هم هر کدام یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار داشتند که در مجموع ۳ هزار میلیار تومان می‌شود، ۳ هزار میلیارد تومان هم اعتبار بانک کشاورزی به تنهایی بوده که درمجموع ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار بوده است.

نورالله‌زاده گفت: از مجموع ۳۲ هزار طرحی که ارجاع شده بود و مورد بررسی قرار گرفت، تا پایان آذرماه ۲۱ هزار و ۷۵۰ طرح با اعتبار یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان مورد بررسی و تصویب قرار گرفته، یعنی ۲۵۰ میلیارد تومان بیش از اعتبار اختصاص یافته در مرحله نخست، طرح تصویب کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ۲۰ هزار و ۱۵۰ طرح به مبلغ بیش از یک‌هزار میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شده و برای ۱۹ هزار و ۷۵۰ طرح پرداخت انجام شده و ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت قطعی انجام شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: به طور متوسط سالانه ظرفیتی که در داخل صندوق برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار داریم، طبق سال‌های گذشته بین ۶۰ تا ۷۰ هزار فرصت شغلی را توانستیم ساماندهی کنیم که ارزیابی و پیش‌بینی ما این است که به اندازه همان ظرفیت سیستم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

نورالله‌زاده با اشاره به مدت زمان لازم برای پرداخت تسهیلات گفت: در موارد روستایی زمان بیشتر حدودا بین یک ماه تا سه ماه زمان برای پرداخت تسهیلات وجود دارد، ولی برای پرداخت طر‌های منابع داخلی صندوق حداکثر ۴۵ روز زمان لازم است.

وی با اشاره به عملکرد استان در زمینه اشتغال پایدار روستایی گفت: استان مرکزی در حوزه اشتغال روستایی از استان‌های پیشتاز و پیشرو ما بوده و عملکرد بسیار خوبی داشته و از سقف اعتباری که در مرحله اول و دوم ابلاغ کردیم این استان جلوتر است و جزو استان‌های گروه یک است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی هم در این نشست با اشاره به طرح‌های اشتغال گفت: در بحث اشتغال از منابع داخلی ۸ طرح به مبلغ ۴۱۳ میلیون تومان در بخش کشاورزی، ۳۴ طرح به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در بخش صنعت و ۷۹ طرح به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال پرداخت شده که درمجموع ۱۳۴ طرح به مبلغ ۶۰ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال پرداختی داشتیم.

هزاوه‌ای تصریح کرد: از منابع توسعه ملی هم ۵۸ طرح به مبلغ ۶۹ میلیارد ریال در بخش کشاورزی، ۱۳۰ طرح به مبلغ ۸۸ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال در بخش صنعت و ۲۵ طرح به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پرداخت انجام شده که درمجموع ۲۱۳ طرح پرداختی داشتیم.

وی افزود: تاکنون ۷۹۵ شغل ایجاد کرده‌ایم که برای پایان سال رسیدن به یک‌هزار شغل را پیش‌بینی می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی با اشاره به طرح‌های هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار گفت: روستای زرنوشه در آشتیان و روستای آب گرم در محلات به عنوان روستا‌های بدون بیکار و روستای امین‌آباد اراضی به عنوان هر روستا یک محصول برای کشت گل محمدی در استان مرکزی انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/م

ایجاد ۷۹۵ شغل توسط صندوق کارآفرینی امید در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.