رئیس محیط زیست بهشهر خبر داد؛

کشف و ضبط لاشه ۲۷ مرغابی و غاز در میانکاله

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر از کشف و ضبط ۲۷ لاشه مرغابی و غاز از متخلفان شکار در میانکاله خبر داد که بیشتر آن‌ها دارای سلاح مجاز بودند.

کشف و ضبط لاشه ۲۷ مرغابی و غاز در میانکالهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،زمان رضااحمدی در شهرستان ساری گفت: با توجه به فصل زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر، گشت و کنترل از تالاب‌های میانکاله به‌ویژه در تعطیلات پایان هفته بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست بهشهر مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله در روز پنج‌شنبه ۱۳ دی‌ماه سه قبضه سلاح شکاری مجاز، پنج قطعه مرغابی و یک قایق پارویی را از سه متخلف شکار در جزیره آشوراده کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر همچنین از کشف و ضبط هفت قبضه سلاح شکاری شامل دو قبضه غیرمجاز و پنج قبضه دارای جواز به‌همراه لاشه ۲۰ قطعه مرغابی و دو قطعه غاز توسط مأموران پناهگاه حیات وحش میانکاله در مناطق حفاظت‌شده آشوراده و قره‌تپه خبر داد که روز جمعه ۱۴ دی‌ماه اتفاق افتاد.

رضااحمدی تصریح کرد: دو قبضه سلاح شکاری در منطقه آشوراده از دو متخلف به‌همراه لاشه‌های مرغابی و غاز کشف و ضبط شد و پنج مورد دیگر نیز مربوط به پنج شکارچی در «قره‌تپه» است که در حال اقدام به شکار با حضور ماموران محیط زیست مواجه شدند و اسلحه‌های آن‌ها توقیف شد.

متخلفان به‌خوبی می‌دانند که شکار در منطقه حفاظت‌شده میانکاله ممنوع است، اما با این حال در فصل مهاجرت پرندگان عده‌ای اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهند و گاه نیز با ماموران حفاظت درگیر می‌شوند، مجموعه تالاب‌های لپو زاغمرز نیز در سال‌جاری به‌عنوان مناطق تیراندازی و شکار ممنوع اعلام شده است.

منبع فارس

انتهای پیام/ف

لاشه ۲۷ مرغابی و غاز در میانکاله کشف و ضبط شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.