نسبت به مدت مشابه سال قبل:

افزایش ۶ برابری بارش‌های سال زراعی جاری در بام ایران

بارش‌های سال زراعی جاری در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶ برابر افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به بارندگی‎های آخر هفته گذشته، از رشد ۱۸ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری نسبت به دوره مشابه میانگین بلند مدت در استان خبر داد.

شاهرخ پارسا گفت: میزان بارش‌های سال زراعی جاری از اول مهر تا امروز ۱۶ دی ۹۷ در چهارمحال و بختیاری، ۲۶۶ میلیمتر افزایش یافته، در حالی که در سال گذشته در همین بازه زمانی، ۳۹ میلیمتر و در میانگین بلند مدت ۲۲۵ میلیمتر بوده است.

وی افزود: بنابراین، بارش‌های سال زراعی جاری در استان، تا کنون و نسبت به مدت مشابه سال قبل، شش برابر افزایش دارد.

پارسا همچنین ارتفاع برف امروز یکشنبه ۱۶ دی در مرکز شهرستان کوهرنگ را ۱۶ سانتیمتر اعلام کرد و گفت: ارتفاع برف در سال گذشته و در چنین روزی در این منطقه، ۲۰ سانتیمتر بود.

وی ادامه داد: بر اساس میانگین بلند مدت در این تاریخ، ارتفاع برف در مرکز شهرستان کوهرنگ، باید به ۶۸ سانتیمتر برسد که وضعیت کنونی، چالش و تهدیدی جدی برای منابع آب استان محسوب می‌شود.

پارسا، با بیان اینکه بیشترین بارش‌های هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ میلیمتر مربوط به ایستگاه چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ بود اضافه کرد: با احتساب این بارش‌ها، مجموع بارش‌های سال زراعی در این شهرستان، به ۵۹۲ میلیمتر رسیده است.

انتهای پیام/ش

رشد ۱۸ درصدی بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار