باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/قیمت مرغ تا ۱۵ روز آینده متعادل می‌شود

امروز نرخ هر کیلو مرغ گرم با کاهش ۲۰۰ تومانی نسبت به اواخر هفته گذشته به ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان در بازار رسید.

کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/قیمت مرغ تا ۱۵ روز آینده متعادل می‌شود به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی هفته‌های اخیر، قیمت محصولات پروتئینی از جمله گوشت مرغ در بازار افزایش بسیار چشمگیری داشته است که پشتیبانی امور دام در راستای تنظیم بازار اقدام به عرضه مرغ منجمد با نرخ مصوب ۸۹۰۰ تومان در بازار کرد که خوشبختانه این امر توانسته تا حدودی بر کاهش قیمت در بازار اثر گذار باشد به طوریکه قیمت مرغ در ابتدای هفته روند نزولی به خود گرفته و پیش بینی می‌شود که این کاهش قیمت همچنان در بازار استمرار داشته باشد.

بسیاری از مسئولان بر این باروند که اگر مشکل تامین نهاده‌های دامی بر طرف گردد، در عرضه مرغ و جوجه ریزی شب عید مشکلی وجود نخواهد داشت.

ناگفته نماند که اظهار نظر‌های متفاوتی از سوی مسئولان امر برای نرخ مرغ گرم در بازار مطرح می‌شود، اما مرغداران به سبب افزایش هزینه‌های تولید این نرخ را قبول ندارند.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می‌رویم تا از آخرین وضعیت قیمت مرغ گرم و تاثیر مرغ منجمد بر بازار باخبر شویم:

مرغ ارزان شد

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۶۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۹۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۳ هزار و ۱۰۰ و خرده فروشی ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۳ هزار و ۱۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان است.

این منبع آگاه با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۳ هزار، سینه بدون کتف ۲۴ هزار و فیله مرغ ۲۶ هزار تومان است.

وی عرضه مناسب مرغ منجمد در بازار را دلیل اصلی کاهش قیمت ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ گرم در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا و شرایط مناسب عرضه مرغ منجمد، پیش بینی می‌شود که روند نزولی قیمت مرغ گرم در بازار استمرار یابد.

این منبع آگاه،  قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که ستاد تنظیم بازار، قیمت واقعی هر کیلو مرغ گرم را ۹ هزار و ۸۰۰ تا ۱۰ هزار و ۳۵۰ تومان و وزیر جهاد کشاورزی ۱۰ هزار تومان اعلام کرده است.


بیشتر بخوانید: جزئیات توزیع مرغ منجمد و گوشت قرمز در بازار/ توزیع گوشت گرم گوساله وارداتی از شنبه



 قیمت مرغ در روزهای آتی متعادل می شود

عظیم حجت عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۶۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی، توقف توزیع نهاده‌های دامی در بنادر و افزایش هزینه‌های حمل و نقل را دلیل اصلی نوسان قیمت مرغ در روز‌های اخیر اعلام کرد.

حجت ادامه داد: با توجه به جوجه ریزی مناسبی که در آذر ماه صورت گرفته است، پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا ۱۵ روز آینده به تعادل در بازار برسد.

این مقام مسئول از افزایش ۲۵ درصدی قیمت نهاده‌های دامی طی دو هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: در هفته‌های اخیر هر کیلو ذرت دامی با نرخ یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان در بنادر عرضه می‌شد، در حالیکه هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو ذرت یک هزار و ۵۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان است که این امر بر افزایش قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه مرغداران نرخ مصوب ۹۸۰۰ تومانی ستاد تنظیم بازار را قبول ندارند، بیان کرد: ستاد تنظیم بازار براساس قیمت قبلی نهاده‌های دامی، این نرخ را اعلام کرده است، در حالیکه با قیمت‌های فعلی نهاده‌های دامی، نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده ۱۰ هزار تومان است.

حجت با اشاره به تاثیر عرضه مرغ منجمد در بازار بیان کرد: با توجه به آنکه عرضه مرغ منجمد، بخشی از نیاز مصرف کننده در بازار را پوشش می‌دهد، از این رو تا حدودی توانسته بر کنترل قیمت مرغ گرم در بازار موثر باشد که انتظار می‌رود با استمرار عرضه مرغ منجمد از سوی شرکت پشیتبانی امور دام و افزایش عرضه مرغ گرم طی روز‌های آتی، بازار به تعادل برسد.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به ضرورت توزیع نهاده‌های دامی از سوی پشتیبانی امور دام گفت: براساس پیگیری‌های صورت گرفته، طی روز‌های آتی شاهد توزیع نهاده دامی از سوی پشتیبانی امور دام خواهیم بود که این توزیع هر چند به میزان ناچیز، اما می‌تواند از سود جویی افراد در بحث قیمت نهاده‌های دامی در بازار بکاهد.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی شب عید تصریح کرد: اگر مشکل توزیع نهاده‌های دامی در بنادر مرتفع گردد، به طوریکه مرغداران نگرانی از حیث گرسنگی مرغ‌ها نداشته باشند، در تامین جوجه ریزی و به تبع کمبودی در عرضه مرغ شب عید نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۵ دی ۱۳۹۷
مرغی که قیمت پرش 7هزار تومان بوده حالا با 200 تومان کاهش شده 14هزارو صد تومان درود به مسئولین
آخرین اخبار