هشدار دامپزشکی آبیک درباره آنفولانزای پرندگان

رئیس اداره دامپزشکی آبیک به مرغداران این شهرستان هشدار داد که مراقب آنفلوانزای پرندگان باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی یعقوبی رئیس اداره دامپزشکی آبیک با بیان اینکه مرغداران باید برای پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان ضوابط بهداشتی و امنیت زیستی را با جدیت رعایت کنند، گفت: مرغداران حتماً نهاده‌های مورد نیاز را از مبادی مطمئن خریداری و حتی المقدور ارتباط خود را با مناطقی که بروز بیماری آنفلوانزا از آن‌ها گزارش شده است، قطع کنند.

یعقوبی افزود: از آنجایی که پرندگان مهاجر به عنوان مهمترین عامل ورود آلودگی به کشور‌ها می‌توانند طیور روستایی را نیز آلوده کنند، از روستائیان و مرغداران خواسته می‌شود ضمن گزارش هرگونه تلفات غیرعادی پرندگان، از خرید طیور روستایی از بازارچه‌ها قبل از اطمینان از سلامت آن‌ها جداٌ خودداری کنند.

به گفته وی، بیماری آنفلوانزای پرندگان در سطح شهرستان کنترل شده است و تمامی واحد‌های مرغداری به طور مرتب بر اساس برنامه‌های مراقبت فعال و غیر فعال، از سوی کارشناسان دامپزشکی پایش می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی آبیک با بیان اینکه آنفلوانزای پرندگان، بیماری ویروسی است که دستگاه‌های تنفس، گوارش یا عصبی بسیاری از انواع طیور و سایر پرندگان را مبتلا می‌سازد، گفت: شدیدترین نوع بیماری به صورت حاد و عمومی است که در طیور با یک دوره کوتاه و مرگ و میر بسیار بالا مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

آنفولانزای پرندگان در کمین مرغداران بیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.