آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد؛

تنها به بعد درمان توجه نکنید/درعرصه پیشگیری از بیماری سرمایه گذاری کنید

مکارم شیرازی گفت:تنها به بعد درمان توجه نکنید،در عرصه پیشگیری از بیماری نیز سرمایه گذاری داشته باشیدچراکه پیشگیری مقدم بر درمان است و در این راستا از ظرفیت رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها نیز بهره بگیرید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار اعضای مجمع خیرین سلامت کشور، با تقدیر از فعالیت‌های این مجمع،گفت: کار شما یک کار بسیار پر ارزش و با اهمیت است.

وی کمک به افراد کم بضاعت بویژه در حوزه سلامت را دارای اهمیت فوق العاده و برخوردار از اجر فراوان دانست و اضافه کرد: کسانی که به هر طریقی بتوانند به بیماران کمک کنند و قدری از آلام ایشان بکاهند خدمتشان دارای ارزش زیادی است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های این مجمع باید به نحو شایسته اطلاع رسانی شود،عنوان کرد: در دنیای امروز اطلاع رسانی حرف اول را می‌زند، سعی کنید به طرق مختلف این فعالیت‌ها را اطلاع رسانی کنید تا اقبال جامعه به عرصه سلامت بیشتر شود.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، این است که تنها به بعد درمان توجه نکنید، در عرصه پیشگیری از بیماری نیز سرمایه گذاری داشته باشید چراکه پیشگیری مقدم بر درمان است و در این راستا از ظرفیت رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها نیز بهره بگیرید.

این مرجع تقلید توجه خیرین به موضوع سلامت را مهم تلقی کرد و با بیان این که به وضع کنونی بسنده نکنید، ادامه داد: حرکت خیرین فعال در این عرصه منشا و خاستگاه دینی دارد، منتهی به وضع و مقدار کنونی بسنده نکنید.

وی فعالیت در عرصه تامین سلامت را نوعی جهاد و ذخیره یوم المعاد ارزیابی و بیان کرد: عده‌ای هستند که دوست دارند کار خیر انجام دهند، اما گاهی مرکز قابل اعتمادی را پیدا نمی‌کنند، شما باید ثابت کنید که مجمعتان قابل اعتماد است؛ اگر مردم به کاری اعتماد پیدا کنند یقینا کمک می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امیدوارم دولت نیز به سهم خود به این برنامه کمک کند، زیرا مسئولیت اصلی متوجه دولت است هرچند در جامعه اسلامی همه افراد در مقابل یکدیگر مسئولیت دارند.

انتهای پیام/ح

دولت از برنامه‌های مجمع خیرین سلامت حمایت کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار