جزئیات پشت پرده سفر محرمانه ترامپ به عراق

شبکه روسی «آرتی» در گزارشی به بیان مسائل پشت پرده سفر محرمانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به عراق و اقدامات امنیتی که پیش از سفر وی به کار بسته شد، پرداخت.

پشت پرده سفر محرمانه ترامپ به عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه روسی آرتی در گزارشی به بیان پشت پرده سفر محرمانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عراق و اقدامات امنیتی که پیش از سفر وی به کار بسته شد، پرداخت.

شبکه آرتی به نقل از نیروهای آمریکایی حاضر در عراق اعلام کرد: نیروهای آمریکایی حاضر در مرزهای عراق با سوریه، در نیمه دوم ماه دسامبر سال گذشته، از این مکان عقب نشینی کرده بودند، اما یک روز پیش از سفر ترامپ به پایگاه عین الاسد در استان الانبار، بار دیگر به این منطقه بازگشتند.

منابع آمریکایی اعلام کردند: عراقی هایی که با نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد کار می کردند، در روز سفر ترامپ، بدون آنکه علت آن را بدانند، به مرخصی اجباری فرستاده شدند. همچنین پایگاه محرمانه رانیا در سلیمانیه عراق بسته شد و تمامی برگه ها و جزئیات کاری از آنجا خارج شد.

این منابع همچنین گفتند پایگاه آمریکایی اربیل نیز پیش از سفر ترامپ بسته و دوباره بازگشایی شد.

منابع آمریکایی در ادامه افزودند: ترامپ هنگامی که وارد پایگاه عین الاسد شد، از یک فرمانده عراقی که هویتش مشخص نشد، برگه‌ای دریافت کرد که در آن تعدادی امضا بود. دولت عراق از سفر ترامپ تنها دو ساعت پیش از آن و زمانی که به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این مسئله ابلاغ شد، مطلع گردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار