رئیس صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی:

ایران ۷۰۰ هزار اثر تاریخی فرهنگی دارد/ ثبت ۳۲ هزار اثر تاکنون

رئیس صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی از وجود ۷۰۰ هزار اثر تاریخی فرهنگی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، پرهام جان‌فشان عراقی رئیس صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی صبح شنبه در آیین گرامیداشت روز تاریخانه دامغان به میزبانی این مسجد تاریخی بابیان اینکه ۳۲ هزار اثر از بین ۷۰۰ هزار اثر تاریخی و فرهنگی ایران ثبت‌شده‌ هستند، تأکید کرد: صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی نقش واسطه بین بخش خصوصی و دولتی را ایفا می کند که با پرداخت تسهیلات کم‌بهره به کمک و احیاء آثار تاریخی و فرهنگی می‌آید.

وی بابیان اینکه سرمایه‌گذاران نقش مهم در احیاء بافت‌های تاریخی و فرهنگی دارند و این نقش باید تقویت شود، ابراز کرد: احیاء آثار تاریخی فرهنگی از وظایف سازمان میراث محسوب می شود.

رئیس صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: صنعت گردشگری موتور توسعه اقتصادی کشور است و این صنعت نقش مهمی در رشد کشور دارد.

جان‌فشان عراقی بابیان اینکه دامغان شهری با قدمت تاریخی فرهنگی است، ابراز داشت: این شهرستان از پتانسیل خوبی در زمینه میراث فرهنگی برخوردار است و معتقدیم که دامغان مهد تاریخ سازی فرهنگی در استان سمنان محسوب می‌شود که با وجود آثار تاریخی می بایست مورد حمایت قرار گیرد.

مسجد تاریخانه در سال ۱۳۱۰ به شماره ۸۰ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس صندوق احیاء سازمان میراث فرهنگی در دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.